رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

تحقق عدالت و محرومیت‌زدایی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت اقدامات این نهاد در گسترش زیرساخت‌های آموزشی، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در زمینه محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت است.

کد مطلب: ۱۳۴۶۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تحقق عدالت و محرومیت‌زدایی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی با صدور پیامی به مناسبت چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، عدالت‌محوری را یکی از مهم‌ترین اصول انقلاب اسلامی برشمرد که به برکت این انقلاب در حوزه‌های مختلف تحقق یافته است.

متن پیام رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

پیروزی انقلاب رهین همه ملت است. امام خمینی(ره)

چهل‌وچهار سال از روزهای پرشکوه انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد؛ روزهایی تاریخی که جهان محو حماسه‌گری‌های مردم ایران اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بود و مردمی‌ترین انقلاب تاریخ شکل گرفت و ثبت شد.

از نخستین روزهای شکل‌گیری مبارزات انقلابی علیه نظام سلطه و استعمار در ایران که سال‌ها پیش از بهمن 1357 آغاز شده بود تا پیروزی انقلاب اسلامی و در 44 سالی که از آن روزهای شکوهمند و غرورآفرین می‌گذرد، «عدالت» از مهم‌ترین کلیدواژه‌های مورد تاکید است. رمز پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری این میراث ارزشمند امام خمینی(ره) برای مردم ایران و همه آزادی‌خواهان جهان نیز عدالت‌محوری و ستم‌ستیزی است که همچنان به عنوان راهبردی‌ترین اصل در برنامه‌ریزی‌ها و خدمتگزاری به مردم مورد تاکید است.

طی بیش از 4 دهه اخیر دشمنان و بدخواهان انقلاب از هر شیوه‌ای برای آسیب زدن به پیکره نظام اسلامی بهره گرفتند تا راهبردهای عدالت‌محور در پیش گرفته شده برای مردم ایران خدشه‌دار شود و سیمای روشن و مسیر عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی را مخدوش کنند. اما در سایه رهبری بنیان‌گذار انقلاب و مقام معظم رهبری، قطار توسعه و عدالت‌محوری با وجود همه دست‌اندازی‌هایی که انجام شد و می‌شود از حرکت بازنایستاد و همچنان در حال پیشرفت است.

یکی از مصادیق تحقق عدالت در جمهوری اسلامی ایران، محرومیت‌زدایی از حوزه آموزش به عنوان یکی از حقوق اولیه اجتماعی است که طی 44 سال اخیر حتی در دشوارترین شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور نیز متوقف نشده و کماکان ادامه دارد. تازه‌ترین گام برداشته شده در این زمینه نیز بهره‌برداری از 1100 مدرسه و پروژه آموزشی و پرورشی شامل بیش از 5 هزار کلاس درس در سراسر کشور همزمان با چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مدد همراهی خیرین مدرسه‌ساز با حمایت دولت انقلابی و الهام و الگو از خدمت صادقانه و شبانه‌روزی قهرمانانی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرآیند عدالت‌محور در پیش گرفته شده طی 4 دهه اخیر را با جدیت ادامه می‌دهد و در راستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی برای تحقق عدالت واقعی تلاش می‌کند.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره)، امیدوارم که تلاش‌های همکارانم در این سازمان در کنار همراهی‌های خیرین مدرسه‌ساز بیشتر از گذشته جامعه را به نقطه مطلوب عدالت آموزشی نزدیک کند تا فرزندان این سرزمین در محیط‌هایی ایمن و مناسب و مجهز، برای آینده ایرانِ اسلامی پرورش یابند و در هیچ نقطه از میهن عزیزمان دغدغه کلاس درس نداشته باشند.

در پایان ضمن تاکید بر حضور پرشور خانواده بزرگ نوسازی مدارس کشور در راهپیمایی 22 بهمن و شرکت در این جشن بزرگ در کنار ملت ایران، پیام امام(ره) به دانش‌آموزان به مناسبت بازگشایی مدارس پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 30 بهمن 1357 را یادآوری می‌کنم که فرمودند: «فرزندان عزیزم! دیگر این شمایید که باید هر چه بیشتر کوشش کنید تا نهال آزادی و استقلال کشور را آبیاری کنید. فردای شما فردای دشواری است که اگر مجهز به علم و تقوا و شعور انقلابی - اسلامی شدید، پیروزیتان حتمی است.»

حمیدرضا خان‌محمدی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار