معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ آمادگی و سواد پدافند غیرعامل در دانش‌آموزان

سمنان (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ آمادگی و سواد پدافند غیرعامل در دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ آمادگی و سواد پدافند غیرعامل در دانش‌آموزان

علی اکبر عرب خراسانی، در جلسه برنامه ریزی مانور نمادین پدافند غیرعامل در مدارس استان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، به میزبانی دفتر ایشان، با عنوان این مطلب که دفاع امر فطری و ذاتی است که در زندگی بشر نهادینه شده تا چنانچه آدمی در برابر حمله و تهدیدی قرار گرفت، بتواند از خود دفاع کند، خاطرنشان کرد: شهدای بسیاری از دانش آموزان در دوران دفاع مقدس وجود داشتند که حس کردند بزرگ شده اند و می توانند در مقابل تهدیدهای کشور مقاومت کنند. دانش آموزان قهرمان بسیاری در طول تاریخ بوده اند که شجاعت را از ابتدا تا حال داشته اند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان بسیاری در دوران جنگ تحمیلی با شوق به صحنه آمدند، تصریح کرد: در حال حاضر جنگ نظامی نیست، اما رشادت دانش آموزان ادامه دارد؛ همچون شهید علی لندی که در یک حادثه آتش سوزی، با شجاعت و ایثار به همسایگان خود کمک کرد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه دفاع انواع و اقسام مختلفی دارد، گفت: گاهی از جنس حمله متقابل است، گاهی اختفا و استتار. در دین مبین اسلام نیز دفاع امری مقدس و واجب عنوان شده است. آموزش و پرورش نیز به همین سبب با وجود آسیب ها و تهدیدات خارج از مدرسه، در حوزه آموزشی و فرهنگی، با تمام توان پای کار آمده است.

عرب خراسانی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش‌های فراوان مربیان و عوامل آموزش و پرورش در مدارس، با این حال دانش آموز، همواره متاثر از جریانات خارج از مدرسه همچون رسانه و فضای مجازی، فیلم های سینمایی با محتوای نامناسب، بازی های رایانه ای خشن و ... است، اظهار کرد: این گله مندی از طرف ما وجود دارد که چرا تنها آموزش و پرورش باید انرژی بیشتری جهت اصلاح این موارد در دانش آموز داشته باشد؛ اما نهادهای ذیربط به اینگونه مسائل در حوزه دانش آموزی، هیچ توجهی ندارند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان بعد از طی ایام کرونا وارد زیست بوم جدیدی شده و اکنون در حال کسب تجربه های جدید هستند، گفت: در زیست بوم جدید، باید کم کم انرژی ذخیره شده در ایام کرونای آنان تخلیه می شد، اما دشمن در جنگ شناختی، از این مورد سوءاستفاده کرده و با هدف از بین بردن هویت دانش آموزان، این قشر را مورد هدف قرار داد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه گفتمان های سیاسی اجتماعی برای تمام مدارس استان برنامه ریزی شده است، افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید استراتژی داشت و کار در این زمینه بسیار حیاتی است و به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های پرورشی باید به آن نگاه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار