فرماندار شیروان:

مدیران مدارس باید انقلابی و صاحب سبک باشند

شیروان (پانا) - فرماندار شهرستان شیروان اظهار کرد در انتخاب مدیران مدارس برای سال تحصیلی آینده، باید انقلابی، صاحب سبک و با برنامه بودن افراد، ملاک گزینش آنان قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس باید انقلابی و صاحب سبک باشند

فرماندار شهرستان شیروان در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شیروان که با دستور کار تعیین میزان افزایش هزینه کیفیت بخشی مدارس هیئت امنایی و تعیین تکلیف زمین محدوده کارخانه کشمش سابق، در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شده بود، با بیان تقدیر و تشکر از تلاش های مدیر آموزش و پرورش، فرهنگیان ارجمند و دانش آموزان عزیز در برگزاری یادواره شهدای ارتش و شهید محمد رضایی و همچنین اجرای همایش سلام فرمانده گفت: در انتخاب مدیران مدارس برای سال تحصیلی آینده، باید انقلابی، صاحب سبک و با برنامه بودن افراد، ملاک گزینش آنان قرار بگیرد.

دولت اسماعیل زاده خواستار برگزاری بهترین سازماندهی برای معلمان مدارس و بهترین هدایت تحصیلی برای دانش آموزان، توسط اداره آموزش و پرورش شد و افزود: تلاش شود تا کتاب های درسی دانش آموزان، توسط دبیران تخصصی در مدارس تدریس شود.

وی تاکید کرد: درصد حضور دانش آموزان در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش شهرستان شیروان نسبت به عدد میانگین استاندارد کشوری و استانی مقدار کمی فاصله دارد، بر این اساس اداره آموزش و پرورش شیروان باید برنامه‌ریزی کند و تدابیری را بیندیشد تا دانش آموزان با استعداد بیشتری به سمت تحصیل در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام گرفته در فصل بهار گفت: در سطح شهرستان شیروان 16 مدرسه به صورت 100 درصد هیئت امنایی و با همکاری انجمن اولیاء و مربیان آن آموزشگاه ها اداره می شوند.

فرامرز شجاعی با اشاره به افزایش 15 درصدی شهریه مدارس هیات امنایی در سال آینده افزود: این افزایش شهریه به منظور بالا بردن سطح کیفیت فعالیت های تربیتی و آموزشی مدارس هیئت امنایی و با تصویب اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان در هر سال و قبل از شروع سال تحصیلی جدید انجام می پذیرد.

وی در ادامه گفت: مدارس هیئت امنایی می توانند 10 درصد از ظرفیت ثبت نام آموزشگاه خود را به دانش آموزان محروم اختصاص داده و همچنین تا 40 درصد از دانش آموزان را با نظر هیئت امناء با تخفیف شهریه 50 درصدی ثبت نام کنند.

شجاعی از همه مدیران مدارس درخواست کرد به جای پرداخت هزینه های سنگین، اجاره کردن سالن های پذیرایی و تالارها جهت برگزاری برنامه های اردویی، فارغ التحصیلی، جشن ها و... از فضای اردوگاه دانش آموزی شهرستان شیروان استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان از اختصاص 180میلیون تومان اعتبار جهت تهیه و نصب 7 چمن مصنوعی ویژه مدارس عادی و حاشیه شهر تا اول مهرماه سال جاری خبر داد.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان گفت: مدیران مدارس عادی می توانند به میزان 70 درصد نیروهای مورد نیاز خود را جهت تدریس در مدارس تحت مدیریت شان شخصا انتخاب کنند.

مظفر نادری، همچنین از برگزاری کلاس‌های فوق برنامه جهت جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد.

یحیی محمد عباسی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز گفت: مدیران مدارس جهت برگزاری اردو و فعالیت‌های فوق برنامه از محل شهریه‌های مشخص شده استفاده کنند و از دریافت هزینه‌های جداگانه برای اردو خودداری کنند.

زهرا نوری، معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان از انتقال تعداد ۹ دستگاه کانکس به مدارس عشایری شهرستان خبر داد.

حجت پیرایش، معاون اداری و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز گفت: مدیران مدارس شهریه های دریافتی از اولیاء را باید طبق سرفصل های مشخص شده وزارت آموزش و پرورش هزینه کنند.

جعفر صابری زوارم، مدیر هنرستان فنی شهید علی تقویان نیز گفت: آموزش و پرورش، همچون نسیم فرح‌بخشی برای انسان‌ها است که در صورت عدم توجه به آن، باعث ایجاد مشکلات زیادی در جامعه خواهد شد.

وی خواستار توجه بیشتر آموزش و پرورش به مدارس عادی و حاشیه ای شهر نسبت به گذشته شد و افزود: مدارس خاص باید به عنوان مدارس معین، از مدارس عادی و حاشیه حمایت کنند.

در ادامه سایر اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان شیروان پیشنهادهای خود را مطرح و دستورات لازم به تصویب همه اعضای حاضر رسید.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار