مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

شورای آموزش و پرورش با خوراک فکری تخصصی می‌تواند موثر باشد

بافق (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از ضرورت اندیشه‌ورزی در شورای آموزش و پرورش سخن گفت و تاکید کرد شورای آموزش و پرورش با خوراک فکری تخصصی می‌تواند موثر باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
شورای آموزش و پرورش با خوراک فکری تخصصی می‌تواند موثر باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، در خصوص کیفیت برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش، گفت: شورای آموزش و پرورش را باید تقویت کرد. شورا می تواند مصوبه هایی ماندگار داشته باشد و یا می تواند بدون خاصیت و بی فایده باشد. اگر در کنار شورای آموزش و پرورش کمیته ها فعال شود و خوراک فکری جلسه را فراهم کند شورای وزینی خواهد بود و اگر کمیته ها فعال نشد و کارها صورت نگرفت و ایده ای فراهم نشد، طبیعتا جلسه بی محتوا خواهد بود. توصیه من به روسای ادارات این است کمیته های تخصصی را در کنار شورای آموزش و پرورش فعال کنند و افراد اندیشمند و دغدغه مند را دعوت کنند و موضوعات را رصد کنند و اندیشه ورزی صورت گیرد و آن موقع است که شورای آموزش و پرورش جواب می دهد و اثرگذار خواهد بود.

وی در رابطه با بحث واگذاری فضاهای آموزش و پرورش به مدارس غیرانتفاعی بیان کرد: در بحث مدارس غیرانتفاعی و فضاهای اختصاص داده شده به آنها اگر آموزش و پرورش نیاز داشته باشد، اولویت با خود مجموعه است و اگر نیاز نباشد باید مزایده انجام شود و هرکس در مزایده مبلغ بیشتری را ارائه کرد، مدرسه برای مدت معین به او واگذار شود البته نظر ما همکاری با مدارس غیرانتفاعی است.

رحیمی نژاد، به لزوم توسعه مهارت های فنی حرفه‌ای و کاردانش اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از برنامه های اداره کل آموزش و پرورش استان یزد توسعه فنی و حرفه ای و کارودانش است، در سال جاری پیگیر احداث هنرستان معدن و صنایع ریلی شهرستان خواهیم شد و مجوز آن را از مرکز دریافت و ابلاغ خواهیم کرد مشروط بر اینکه شهرستان دانش آموز آن را تامین کند. برای این موضوع استدلال های متعددی داریم که ضرورت قابل توجه دارد که در حوزه فنی و حرفه ای کار کنیم و می دانیم که توان مالی رشد هنرستان ها را نداریم و بهترین راه احداث هنرستان های جوار کارخانه ای و وابسته است.

رحیمی نژاد در مورد کمبود نیرو نیز تصریح کرد: به هیچ عنوان قرار نیست تسلیم کسری نیروی انسانی شویم که از طریق به کارگیری نیروهای غیررسمی این موضوع را حل کنیم. اصرار ما بر این است اگر مشکلی وجود دارد با نیروهای موجود برطرف شود. من آموزش و پرورش را در پست مدیرکل، رئیس اداره و معاونان آن نمی بینم، بلکه آموزش و پرورش پست مدیریت آن، مدیر مدرسه است و اعتقاد دارم توان مدیر مدرسه باید بیشتر از مدیرکل باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار