در شورای آموزش و پرورش شهر تهران مطرح شد:

شورای آموزش و پرورش با بهره‌گیری از خرد جمعی، به ارتقای مدارس کمک شایانی می‌کند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، جایگاه شورای آموزش و پرورش را بسیار ممتاز دانست و با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت قانونی این شورا ابراز امیدواری کرد مصوبات شورای آموزش و پرورش ضمن تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، در راستای تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان؛ گره‌گشای فعالیت‌های پیش روی نظام تعلیم و تربیت باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
شورای آموزش و پرورش با بهره‌گیری از خرد جمعی، به ارتقای مدارس کمک شایانی می‌کند

شورای آموزش و پرورش شهر تهران در راستای بهره گیری از خرد جمعی و ایجاد زمینه و بستر مناسب و به‌کارگیری ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت، با حضور قاسم محمد طهرانی؛ معاون استاندار و فرماندار تهران، حجت الاسلام و المسلمین شیرمردی؛ نماینده امام جمعه تهران، حامد شایان؛ معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و تمام اعضا، در محل فرمانداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، جایگاه شورای آموزش و پرورش را بسیار ممتاز دانست و با اشاره به بهره مندی از ظرفیت قانونی این شورا ابراز امیدواری کرد: مصوبات شورای آموزش و پرورش ضمن تصمیم سازی و تصمیم گیری، در راستای تربیت تمام ساحتی دانش آموزان؛ گره گشای فعالیت های پیش روی نظام تعلیم و تربیت باشد.

کریمیان با بیان اینکه، شورای آموزش و پرورش با بهره گیری از خرد جمعی و ظرفیت های محلی و منطقه ای به ارتقای کمی و کیفی مدارس کمک شایانی می کند، اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش، تجلی مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت هستند که با همدلی و همراهی این دو، زمینه تحقق اهداف بلند نظام تعلیم و تربیت فراهم می شود.

آموزش و پرورش شهر تهران، با بکارگیری عناصر و نیروهای جوان‌، نخبه و ولایی در مناطق و مدارس؛ توجه ویژه ای به موضوع تربیت چندساحتی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید بر جلب همکاری نهادها و دستگاه های برون سازمانی و بهره گیری از کلیه منابع و امکانات جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی تهران افزود: از زمان انتصاب ایشان در سمت مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، تلاش شده تا با بکارگیری عناصر و نیروهای جوان‌، نخبه و ولایی در مناطق و مدارس تهران؛ توجه ویژه ای به موضوع تربیت بر اساس ساحت های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه مباحث تربیتی و پرورشی بیشترین وقت، انرژی و منابع مالی آموزش و پرورش شهر تهران، معطوف به حوزه پرورشی، تربیتی‌ و آشنایی دانش آموزان با طرح نماد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اجرای طرح تثبیت یادگیری در دانش آموزان دوره ابتدایی و برگزاری برنامه های جبرانی و فوق برنامه در دوره متوسطه نیز گفت: با اهتمام و تلاش جامعه فرهنگیان معزز و با آغاز آموزش‌های حضوری؛ شاهد جبران برخی کاستی‌های آموزش مجازی در دانش آموزان هستیم.

۶۶۳۱۲۰ دقیقه تولید محتوای آموزشی و آموزش در مدرسه تلویزیونی ایران

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با بیان اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا، معلمان معزز شهر تهران ۱۱۰۵۲ ساعت معادل ۶۶۳۱۲۰ دقیقه تولید محتوای آموزشی و آموزش در مدرسه تلویزیونی ایران و فعالیت های شبانه روزی در شبکه شاد به آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه کرده اند و با انجام کار جهادی؛ مانع تعطیلی مدرسه و امر تعلیم و تربیت شده‌اند، افزود: از روز ۱۴ فروردین با ازسرگیری آموزش های حضوری و در راستای جبران کم تحرکی که برای دانش‌آموزان در ایام شیوع بیماری کرونا بوجود آمده بود، تمام محیط های تربیتی و فرهنگی و اردوگاه‌های درون و برون استانی آموزش و پرورش شهر تهران، به صورت رایگان تا پایان اردیبهشت در اختیار مدارس و دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، با تاکید بر مبحث کسب مهارت و مهارت‌آموزی، ابراز امیدواری کرد تا با سوق دادن و ترغیب دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه ای در راستای اشتغال‌زایی، گام‌های موثرتر و بیشتری برداشته شود.

کریمیان در پایان گفت: امیدواریم با استعانت از خداوند متعال بتوانیم در کنار تلاش مضاعف مسئولین آموزش و پرورش، معلمان، مدیران و همچنین اعضای محترم شورای آموزش و پرورش شهر تهران، در عملی و اجرایی‌کردن سیاست‌ها بر اساس اهداف ترسیم‌شده و اسناد بالادستی و تعیین راهبردهای عملیاتی؛ گام‌های موثری را برداریم.

جوان‌گرایی و استفاده از نیروهای انقلابی و نخبه در آموزش و پرورش؛ موجب تقویت سرمایه‌های کشور است

در ادامه این جلسه، قاسم محمد طهرانی؛ فرماندار تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آستانه سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به دو سال شیوع بیماری کرونا که بیش از پیش باعث اثبات ارزش کار فرهنگیان و نمایان شدن مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها، زحمات و سختی کار جامعه فرهیخته و معزز معلمان شد، اظهار کرد: در زیست بوم جدید حاصل از کرونا؛ تمام آحاد جامعه و خانواده‌های دانش‌آموزان، کارکردهای مهم مدارس به ویژه در خصوص اجتماعی کردن دانش آموزان را به خوبی حس کردند و فعالیت‌های آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان یک الگو برای سایر ادارات مطرح شده است.

وی با بیان اینکه تهران به عنوان پایتخت و ام‌القرای جهان اسلام همواره باید پیشرو باشد، افزود: می بایست با هم‌افزایی کارها را سرو سامان بخشیم.

فرماندار تهران، جوان‌گرایی و استفاده از نیروهای انقلابی و نخبه را در آموزش و پرورش به خصوص در سطح مناطق و مدیریت مدارس موجب تقویت سرمایه‌های کشور دانست و خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش در زمینه بروز و ظهور مشارکت‌های اجتماعی برای پیشبرد اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت دارای نقش و جایگاه حائز اهمیتی است که می‌بایست از تمام ظرفیت‌های آن بهره برد.

طهرانی همچنین ارائه آموزش‌های تخصصی توسط نیروی انسانی متخصص، کارآمد و توانمند را در راستای آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار