عملیات بازگشایی محوطه مجموعه شیخ صفی در اردبیل به‌زودی نهایی می‌شود

اردبیل (پانا) - فرماندار اردبیل اعلام کرد اقدامات خوبی برای بازگشایی حریم بقعه شیخ صفی صورت گرفته که به‌زودی در حال نهایی شدن است.

کد مطلب: ۱۲۸۷۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
عملیات بازگشایی محوطه مجموعه شیخ صفی در اردبیل به‌زودی نهایی می‌شود

سید‌محمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل درجریان بازدید از نمایشگاه صنایع دستی اردبیل با اعلام این خبر افزود: بازگشایی و ساماندهی محوطه مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از خواسته‌های اصلی مردم بوده که در این زمینه اقدامات خوبی از سوی میراث فرهنگی استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: این مجموعه که یکی از آثار ثبت جهانی کشور است، به عنوان نگین آثار تاریخی استان نیازمند اقداماتی نظیر بازگشایی حریم بود که با پیگیری‌های لازم محقق شد.

فرماندار اردبیل حضور گردشگران در این محوطه را یادآور شد و گفت: سالانه ده‌ها هزار گردشگر داخلی و خارجی از بقعه شیخ صفی بازدید می‌کنند و ضروری است این مکان که از نقاط گردشگری جذاب و دلنشین استان است بخوبی به گردشگران معرفی شود.

اعتماد اعجازی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی افزود: نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت روز صنایع دستی در بقعه شیخ صفی راه‌اندازی شده که تا اواخر تابستان در این مکان دایر خواهد بود.

وی گفت: این نمایشگاه در جهت حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی در شهرستان اردبیل راه‌اندازی شده تا هنرمندان صنایع دستی بتوانند محصولات خود را به بازدیدکنندگان عرضه کنند.

گفتنی است مجموعه کنونی بقعه شیخ صفی شامل بیرون بقعه(عالی قاپو)، سر در، حیاط بزرگ، رواق، مقبره شیخ صفی الدین، حرم خانه، مقبره شاه اسماعیل، چینی‌خانه (که دارای گچ بری‌های زیبا و چند درِ چوبی و نقره ای نفیس است)، مسجد جنت سرا، خانقاه، چراغ خانه، چله خانه و شهیدگاه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار