باقرزاده: فلسفه وجودی و مأموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی‌، تربیت اجتماعی است‌

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
باقرزاده: فلسفه وجودی و مأموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی‌، تربیت اجتماعی است‌

متن پیام اصغر باقرزاده به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

بیست و یکم اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان یک ‌نهاد ارزشمند تربیتی در مجموعه سترگ نظام تعلیم و تربیت کشور است.

فلسفه وجودی و مأموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی‌، تربیت اجتماعی است‌، به گونه‌ای که دانش‌آموزان باید در این سازمان علاوه بر رشد همه جانبه شخصیتی‌، سبک زندگی اسلامی - ایرانی را درحد تغییر رفتار از طریق فعالیت‌های جمعی در وجود خود نهادینه نمایند‌. جهت تحقق این امر‌، سازمان دانش‌آموزی ضمن جاری نمودن روحیه نشاط و امید در مدارس با تربیت نسلی خداجو‌، دین‌باور‌، اخلاق‌مدار‌، امیدوار، قانون‌مند‌، مشارکت‌جو و جامعه‌پذیر تلاش دارد با ترویج روحیه جهادی برای پیشرفت کشور گام بردارد. این سازمان مأموریت دارد تا با زمینه‌سازی مناسب، موجبات تربیت صحیح دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی را با تأکید برشایستگی‌های پایه فراهم آورد و زمینه دستیابی آنان را به مراتبی از حیات طیبه درابعاد فردی‌، اجتماعی و جهانی به صورت نظامند‌، عادلانه‌، داوطلبانه و اختیاری درساختاری کارآمد و اثربخش فراهم سازد.

اکنون در سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی فرصت را مغتنم شمرده و با قدر دانی از اقدامات و تلاش‌های تمامی مربیان پرتلاش سازمان دانش‌آموزی این روز را صمیمانه به همه‌ی مربیان، مدرسان و دانش‌آموزان عزیز عضو سازمان دانش‌آموزی‌، خبرگزاری پانا، مجلس دانش‌آموزی، مجامع‌اعضاء و مربیان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از درگاه خدای سبحان دوام توفیق همه عزیزان را در دستیابی به اهداف بلند تربیتی و ارتقای جامعه‌پذیری آینده‌سازان میهن اسلامی، مسألت دارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار