محسن بهارلو:

خیرین بازوان توانمند آموزش وپرورش هستند

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی وتوسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران نقش خیرین را در ایجاد شادابی و نشاط میان جامعه دانش‌آموزی پررنگ عنوان کرد و از آنها به عنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش نام برد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
خیرین بازوان توانمند آموزش وپرورش هستند

صبح امروز سه شنبه سوم اسفند ۱۴۰۰ کارگروه پوشاک فجر آموزش و پرورش شهر تهران در محل سالن شهید سلیمی جهرمی برگزار شد.

محسن بهارلو؛ معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع با ذکر این نکته که خیرین می توانند به نشاط و شادابی دانش آموزان کمک کنند، اظهار کرد: خیرین بازوان توانمند آموزش وپرورش هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ مدرسه خیرساز در شهر تهران داریم، افزود: نگاه ما، نگاه فرهنگ سازی است و خیرین می توانند با استفاده از ظرفیت مدیران مدارس، علاوه بر کمک در امر مدرسه سازی؛ در خصوص کمک به دانش آموزان بی بضاعت نیز فعال باشند.

بهارلو در خصوص قدرشناسی از خیرین توسط مدیران تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز می بایست در امر تصمیم گیری و روند تربیتی و آموزشی مدارس نیز دخیل باشند.

وی ادامه داد: فرایند آموزش و پرورش تنها از ساختار رسمی و اداری پیش نمی رود بلکه می بایست از مشارکت مردم و انجمن های اولیا و مربیان برای کمک به این مجموعه بزرگ بهره برد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مبینی بر تربیت تمام ساحتی دانش آموزان ادامه داد: آموزش و پرورش باید علاوه بر تعلیم و تربیت، اخلاق معنوی؛ همدلی و نوعدوستی را در دانش آموزان تقویت کند و در راستای ایجاد فضای همدلی و مشارکت قدم بردارد.

بهارلو ضمن تاکید بر این موضوع که مدیران با سابقه، تجربیات خود را در اختیار مدیران جوان‌تر قرار دهند، اضافه کرد: مدارس خاص و برخوردار با کمک مسئولین شورای انجمن اولیا و مربیان خود؛ در راستای تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان کم بضاعت در این مسیر توفیقات بسیاری بدست آورده اند.

مدیرعامل خیریه پوشاک فجر نیز در این نشست اظهار کرد: سال قبل ۸۰ هزار کارت هدیه خرید پوشاک بین نیازمندان توزیع شده است که بالغ بر ۳۶ هزار عدد از این کارت ها؛ توسط آموزش و پرورش خریداری و در بین دانش آموزان و خانواده های بی بضاعت توزیع شد و امسال نیز تاکنون ۴۸ هزار کارت توسط خیرین خریداری و در بین دانش آموزان هدف به صورت عیدانه توزیع شده است.

وی ضمن دعوت برای حضور و بازدید مدیران مناطق و مدارس از فعالیت های بنیاد پوشاک فجر، پیشنهاد راه اندازی اتاق فکر با همکاری آموزش و پرورش، جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری در خصوص کمک به خانواده های بی بضاعت و تقویت حوزه خیرین شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار