معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع شهرستان‌های استان تهران:

لزوم بررسی و آسیب‌شناسی آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع شهرستان‌های استان تهران در نشست کارگروه توسعه مدیریت استان گفت مدیران مدارس جایگاه و نقش تأثیرگذار در هدایت و راهبری معلمان و تربیت دانش‌آموزان و تحقق اهداف آموزش و پرورش دارند.

کد مطلب: ۱۲۵۸۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم بررسی و آسیب‌شناسی آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو در نشست کارگروه توسعه مدیریت استان گفت: مدرسه همواره محور اصلی تعلیم و تربیت به شمار می‌رود و مدیران مدارس جایگاه و نقش تأثیرگذار در هدایت و راهبری معلمان و تربیت دانش‌آموزان و تحقق اهداف آموزش و پرورش دارند.

وی افزود: از این رو با توجه به اصول «قانون‌مداری، عدالت‌محوری، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی» و ضرورت استقرار ساز و کارهای لازم برای اصلاح روش‌ها، روندها، فرآیندها و نهادینه‌سازی شایسته‌سالاری و تخصص‌محوری در انتخاب، انتصاب و نگهداشت مدیران توانمند و واجد صلاحیت، به استناد راهکارهای ذیل هدف عملیاتی ۲۲ از سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و برنامه زیرنظام راهبری و مدیریت، «آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس» به تصویب رسیده است.

بهارلو با اشاره به جزئیات این آئین‌نامه تصریح کرد: باید عملکرد کمیته انتخاب و انتصاب مدیران در مناطق در سال گذشته مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت آن ملاک عمل سال آتی قرار گیرد تا فرایند بهتری طراحی و اجرا شود.

این مقام مسئول در خصوص نحوه فعالیت مدارس در دوره جدید کرونا گفت: به استناد مصوبات ستاد کرونا و ابلاغیه ریاست جمهوری، اختیار تحصیل حضوری و یا غیرحضوری دانش‌آموزان به استان‌ها تفویض شده است تا متناسب شرایط منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار