معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

آموزش و پرورش در مواجهه با کرونا، چاره‌ای جز بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود نداشت

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد آموزش و پرورش در مواجهه با کرونا، چاره‌ای جز بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود نداشت.

کد مطلب: ۱۲۵۷۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در مواجهه با کرونا، چاره‌ای جز بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود نداشت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، نشست تخصصی ارائه یافته‌های پژوهشی باعنوان «بررسی میزان رضایت خانواده‌ها از عملکرد آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در دوران کرونا» برگزار شد.

یوسف بهارلو در سخنانی اظهار کرد: در این مطالعه که با حمایت و نظارت کامل شورای تحقیقات استان در مدت یک سال انجام شد، نظرات بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از والدین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران با شیوه‌های علمی از طریق پیمایش، جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی بیان کرد: ارزیابی‌های صورت گرفته نشان داد که ۶۴ درصد از والدین دانش‌آموزان ابتدایی استان از عملکرد معلمان و ۵۱ درصد از عملکرد مدیریتی مدارس در این دوران رضایت داشتند. آمار به دست آمده و رضایت نسبی اولیا از عملکرد آموزش و پرورش استان، دستاوردی بزرگ برای شهرستان‌های استان تهران است.

بهارلو تأکید کرد: به طور قطع آموزش از طریق فضای مجازی، به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین آموزش چهره به چهره در کلاس درس و پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان در سنین حساس ابتدایی که دوران کودکی را می‌گذرانند و نیازمند حمایت‌های اجتماعی و عاطفی معلمان در کلاس درس هستند، باشد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در مواجهه با بحران جهانی کرونا، چاره‌ای جز بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود نداشت و خوشبختانه در این مسیر به همت کادر مدارس، ایثار معلمان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توانست به شیوه‌ای قابل قبول، رسالت خویش را انجام داده و مانع از تعطیلی کلاس‌های درس شده و رضایت نسبی اولیا را کسب کند. هر چند که تا نقطه مطلوب و ایده‌آل فاصله بسیاری وجود دارد و قطعاً یکی از گام‌های اساسی ما در ادامه شناسایی نقاط ضعف و برنامه‌ریزی جهت مرتفع ساختن آن خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار