مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

پیشتازان گام دوم انقلاب، پیشگامان تمدن نوین اسلامی‌ هستند

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت اعضا و مربیان تشکل پیشتازان، با منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب آشنا شوند و مفاد آن را در محور فعالیت‌های خود قرار دهند تا این شعار تحقق یابد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازان گام دوم انقلاب، پیشگامان تمدن نوین اسلامی‌ هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، سید‌مجتبی هاشمی درنشست بررسی فعالیت تشکل‌های دانش‌آموزی ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با مجاهدت و اندیشه‌های ناب اسلامی امام راحل و همدلی مردم در بهمن ۱۳۵۷ در کشور عزیزمان به ثمر نشسته است، با خون‌های پاک شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت آبیاری شده و امروز با رهبری حکیمانه رهبر عزیزمان به درختی تنومند تبدیل شده است که دشمنان انقلاب جرأت دست‌اندازی به آن را پیدا نخواهند کرد.

وی گفت: در گام دوم انقلاب جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باید جهاد مخلصانه انجام دهند تا این انقلاب مستحکم‌تر و پیشرفته‌تر از گذشته مسیر رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود را در پیش بگیرد؛ پیشتازان گام دوم انقلاب پیشگامان تمدن نوین اسلامی‌ هستند، بنابراین لازم است تا اعضا و مربیان تشکل پیشتازان، با منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب آشنا شوند و مفاد آن را در محور فعالیت‌های خود قرار دهند تا این شعار تحقق یابد.

هاشمی افزود: برای رسیدن به این اهداف محتوای بیانیه باید در قالب‌های هنری به دانش‌آموزان ارائه شود و خود دانش‌آموزان نیز در این زمینه مشارکت کنند. ما در اداره کل آموزش ‌و پرورش شهرستان‌های استان تهران، جلسات آشنایی با بیانیه گام دوم انقلاب را با همکاری حوزه علمیه طراحی کرده‌ایم که در سطح مناطق و مدارس در حال برگزاری است؛ همچنین در ایام دهه فجر نشست‌های بصیرتی با حضور اساتید آموزش دیده در سطح مناطق و مدارس از دیگر برنامه‌‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است که به شکل حضوری و مجازی در حال برگزاری است تا اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه پیشتازان از این فرصت‌ها استفاده کنند و با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی آشنا شوند.

مدیر کل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان بیان کرد: در راستای گرامیداشت دهه فجر و مشارکت فعال دانش‌آموزان در برنامه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، مانورهای یاوران انقلاب به شکل حضوری در تعدادی از مناطق که شرایط برگزاری آن را داشته‌اند برگزار شده است که در ادامه و به دلیل شیوع مجدد کرونا این برنامه‌ها به شکل غیرحضوری برگزاری خواهد شد. امسال برای برگزاری مانور یاوران انقلاب محتواهای اجرایی مانورها در قالب فیلم‌های آموزشی در اختیار مناطق و مربیان مدارس قرار گرفته است که با توجه به تجربیات سال‌های گذشته آنها برنامه را اجرا و مدیریت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا و دوری دانش‌آموزان از فعالیت‌های گروهی و جمعی اهمیت اجرای این مانور‌ها دو چندان شده است و با اجرای میدانی این مانورها در چند منطقه نشاط بیشتری به فعالیت‌های دهه فجر بخشیده شده است. لازم است که سازمان دانش‌آموزی در برنامه‌های که بعد از این اجرا می‌کند از نشانه‌های جدید که مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی طراحی شده است استفاده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار