مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس:

10درصدفضا‌های آموزشی فارس نیازمند تخریب و بازسازی است

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس، 10 درصد از ۷ هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی موجود در استان فارس نیازمند تخریب و بازسازی است و تلاش زیادی در سال‌های اخیر صورت گرفته است برای اینکه مدارس ایمنی لازم را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
10درصدفضا‌های آموزشی فارس نیازمند تخریب و بازسازی است

سرفراز موصلی در آیین کلنگ زنی واحد آموزشگاه دولتی سردار شهید مرتضی جاویدی در ناحیه 3 شیراز، گفت: ناحیه ۳ شیراز یکی از نواحی است که سرانه فضای آموزشی آن از میانگین کل استان پایین‌تر است، به همین دلیل اداره کل نوسازی مدارس با تغییر در تصمیم‌گیری مقدار سرانه ۳۶ پروژه عملیات اجرایی را بطور همزمان در این ناحیه آغاز کرد که بخشی از آن افتتاح و بخشی دیگر در حال تکمیل است.

موصلی گفت: اگرچه فضای آموزشی استان فارس از میانگین سرانه فضای آموزشی کشور بالاتر است، اما از میانگین استاندارد که ۸.۲ مترمربع است فاصله داریم و برای بازسازی مدارس نزدیک به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس گفت: در طرح جمع‌آوری بخاری نفتی در دو سال اخیر قریب به ۸۰ میلیارد تومان هزینه شد و بخاری‌های نفتی در استان جمع آوری شدند.

وی گفت: همچنین در طرح جدید که ظرف کمتر از یک‌ماه آینده آغاز می‌شود با قریب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار بخاری‌های دیواری از تمامی مدارس استان جمع آوری خواهد شد.

موصلی با اشاره به اینکه طرح آجر به آجر برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌سازی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان اجرا شده تا خود دانش‌آموزان با هر توان مالی نیز با فرهنگ ساخت مدرسه آشنا و در این امر سهیم شوند، افزود: از ابتدای اجرای این طرح قریب به ۷ هزار نفر در استان فارس در این طرح مشارکت داشته‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس گفت: در این طرح مبلغ بیش از یک میلیارد تومان جمع آوری شده است و برای یک فضای آموزشی در یکی از شهرستان‌های محروم فارس هزینه شد و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار