تجلیل از خیرین مدرسه ساز در شهرستان نی‌ریز

نی‌ریز (پانا) - به مناسبت هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش، با حضور فرماندار شهرستان نی ریز، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان و فرهنگیان، از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان نی‌ریزدر محل دبیرستان مرحوم حاج نعمت الله مسروری تجلیل بعمل آمد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل  از خیرین مدرسه ساز در شهرستان نی‌ریز

فرماندار نی‌ریز در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش و تقدیر از خیرین شهرستان از جمله زنده‌یاد فرهمندی، گفت: این عزیزان از ماحصل درآمدی که داشتند بنای نیک گذاشتند و از مسولان آموزش و پرورش تقاضا دارم به هیچ عنوان مدارسی که خیرین در ساخت آن سهم داشتند را به اسم دیگری نام گذاری نکنند و بگذارند این راه زمینه‌ای برای ترویج کار نیک باشد.
مراد هدایت افزود: جای بسی خرسندی و افتخار است که مجمع خیرین مدرسه‌ساز نی‌ریز تنها مجمعی است که بیشتر اعضای آن از فرهنگیان هستند.

رئیس شورای آموزش و پرورش نی‌ریز با اشاره به اینکه ساختمان اکثر مدارس ما قدیمی و فرسوده و در مرکز شهر و روستاها واقع شده‌اند، گفت: می‌توان با بهره‌مندی از ظرفیت کارخانجاتی که در شهرستان هستند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند و بخشی از کار را قبول کنند و در نهایت مدرسه‌ای در شأن مردم شهرستان نی‌ریز احداث شود.
وی افزود: بنده از بزرگان خواستارم هر چه می‌توانند در زمینه آموزش و پرورش گام بردارند و کارهای خیرشان را سوق دهند به تعلیم و تربیت فرزندان این شهرستان که آموزش اولیٰ‌تر از هر کار دیگریست.چون بر این باوریم که هر چه آموزش پویاتر باشد و مکان تدریس آن مناسب باشد مطمئنا همه ما از آن نفع می‌بریم.
هدایت در پایان از تلاش‌های مدیر آموزش و پرورش و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز قدردانی کرد و گفت: «برخی از مدارس نیاز به سالن امتحانات و یا نمازخانه دارند که نیاز است خیرین در این حوزه هم ورود کنند.»

مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز در ادامه گفت: «در باب کار خِیر همین که بدانیم مدرسه کانون یادگیری، تعلیم و کانون عبادت و جایگاه اوج‌گیری انسانیت است کافی است.»
امیر ولی‌زاده ادامه داد: خیّر مدرسه ‌ساز تنها مدرسه نمی‌سازد، بلکه فرهنگ و انسان می‌سازد بنابراین ما امروز دور هم جمع شدیم تا از افرادی تقدیر کنیم که بنیاد کار خیر را در شهرستان ما فراهم کردند و می‌دانیم کار خیر آن هم در مدرسه چه اندازه بی‌ریا و خدایی است و این تنها دلیل پایداری جایگاه خیرین مدرسه‌ساز است.
وی افزود: «همه ما می‌دانیم خیرین نیاز به تعریف و تمجید ندارند اما وظیفه ما است به عنوان متولیان آموزش از این بزرگان و سرمایه‌های عظیم معنوی سپاسگزاری کنیم، بنده جا دارد همینجا از تمام همکارانم و خیرین که در اهدای زمین و مشارکت در ساخت مدارس پیش‌گام بودند تقدیر و تشکر کنم.»

در پایان مراسم با اهدای تندیس سپاس از خیرین مدرسه ساز شهرستان تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار