اولین یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت خراسان‌شمالی برگزار شد

بجنورد (پانا) - معاون تربیت‌بدنی استان در این مراسم اظهار کرد به همت مسئولین استانی و پیگیری‌های آنها این مراسم برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۵۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اولین یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت خراسان‌شمالی برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای دانش آموز و تربیت بدنی استان و تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: در استان حدود۷۰۴ شهید و ۱۰۸۴ رزمنده ۱۲۰آزاده داریم که از این میان آموزش و‌ پرورش استان این افتخار را دارد که ۲۳۲ فرزند شهید و ۶۷۱ جانباز در آن مشغول به کار هستند و سهمی بزرگ در ادای دین نظام به شهیدان والامقام و خانواده های جانباز عزیز دارد.
مهدی مودی افزود: آموزش و‌پرورش سیاست های زیادی در بحث ترویج فرهنگ‌شهادت و ایثارگری دارد که این امر در تعلیم و تربیت تمام ساحتی آموزش و‌پرورش کاملا مشهود است و از برنامه های آموزش و پرورش بحث شهید پژوهی است که در مدارس اجرا می شود؛ براساس این طرح هر مدرسه به نام یک شهید است و مسئولین مدرسه موظف هستند با توجه به زندگینامه و وصیت نامه شهید والامقام به تبیین سیاست های تربیتی و آموزشی خود بپردازند.
در ادامه این مراسم برادر شهید حسین بنی اردلان از معلمان تربیت بدنی استان که در حمله گروهک های تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی به مقام شهادت نائل شدند به ایراد خاطراتی از برادر شهدیش پرداخت و گفت: برادرش تنها با سلاح معلمی خود که قلمش بود به مقابله با دشمن پرداخت و به همگان آموخت یک معلم در هر موقعیتی که باشد یک جنگنده و حافظ ارزش های ملی و مردم کشورش است.

قابل ذکر است در این مراسم گروه پیشتازان دانش آموزی حاملان قرآن و گارد استقبال سازمان دانش آموزی وظیفه میزبانی و حمل قرآن کریم برای شروع مراسم را عهده دار بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار