دومین مرکز سواد آموزی شهرستان البرز در استان قزوین افتتاح شد

قزوین(پانا)-دومین مرکز سواد آموزی شهرستان البرزدر استان قزوین با حضور مهرداد یحیایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان جعفربگلو معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین و با دستان پر مهر خانواده شهید سرافراز امیر حسین علیخانی افتتاح گردید.

کد مطلب: ۱۲۳۳۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دومین مرکز سواد آموزی شهرستان البرز در استان قزوین افتتاح شد

افتتاحیه مرکز یادگیری شهید امیرحسین علیخانی شهر الوند دومین مرکز سوادآموزی شهرستان البرز با حضور مهرداد یحیایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان، جعفربگلو معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، خانواده محترم شهید علیخانی، محرابی رئیس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، امجدیان عضو شورای اسلامی شهر، و میر احمدی کارشناس سواد آموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان، مدیر مرکز یادگیری سواد آموزان و مربیان آموزشی این مرکز در دبستان شهید صارمی شهر الوند برگزار گردید.

یحیایی طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته بسیج و سالروز تشکیل نهاد بسیج آن را مردمی ترین و انقلابی ترین نهادی خواند که به فرمان امام راحل عظیم‌الشأن در پنجم آذرماه سال ۵۸ تشکیل شد.

وی ضمن تاکید بر ادامه راه بسیجیان شاهد و شاهدان بسیجی و ترویج فرهنگ بسیجی در میان دانش آموزان و معلمان و آحاد مردم در خصوص مراکز یادگیری محلی گفت. مرکز یادگیری محلی به منظور ارائه خدمات آموزشی به افراد بی سواد یاکم سوادی است که آموزش‌های سواد پایه، مهارت های زندگی، حقوق شهروندی، مهارت های اجتماعی، ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر که زمینه‌ای برای توانمندسازی مردان و زنانی است که در دنیای جدید از سواد کافی بهره مند نبودند.

وی گفت مخاطبین مرکز یادگیری افراد کم سواد و بی سواد غیر دانش آموزی است که بالای ۱۰ سال سن هستند.

یحیایی ادامه داد در دنیای جدید آموختن فقط برای دانستن نیست بلکه برای عمل کردن و برای بهتر زیستن هم هست تا بتوانند در شرایط و موقعیت های مختلفی که در زندگی قرار می گیرند بتوانند نقش خود را به درستی ایفا کنند.

جعفربیگلو معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های پیگیرانه و مسئولانه مدیریت و کارشناسان مجموعه آموزش و پرورش شهرستان البرز و با ابراز خرسندی از افتتاح دومین مرکز یادگیری محلی در سطح شهرستان البرز و تقدیر و تشکر در جهت تمهید مقدمات برگزاری مراسم افتتاحیه این مرکز، با تبریک هفته بسیج گفت بسیج واژه ی مقدس از ارزش هایی است که با پایمردی و ایستادگی ملتی بزرگ در اندیشه و باور خود آن را به کمال و بالندگی رساندند.

وی گفت امروز در گذر زمان مفهوم سواد آموزی تغییر پیدا کرده است و بنابر تعریف سازمان یونسکو به کسی می توان با سواد گفت که بتواند با استفاده از دانش و سواد خود و اندوخته های علمی خود یک زندگی با کیفیتی برای خود رقم بزنند.

جعفربگلو افزود رویکرد سازمان سوادآموزی بر اساس همین تعریف، ایجاد و راه اندازی مراکز سواد آموزی است که در واقع تلفیقی از سواد آموزی و مهارت آموزی است.مرکز آموزش محلی پایگاه های تخصصی ارائه دهنده خدمات آموزشی ویژه افراد بی‌سواد و کم‌سواد هستند و این افراد در این مراکز ضمن یادگیری سواد پایه مهارت های مورد نیاز زندگی را نیز یاد می گیرند تا بتوانند کیفیت زندگی خود را ارتقاء دهند.

گفتنی است مرکز یادگیری شهید علیخانی شهر الوند با یک مدیر و هفت مربی آموزشی و تعداد ۴۶ نفر سوادآموز ثبت نامی در ابتدای اجرای طرح امروز با دستان پر مهر خانواده شهید سرافراز امیر حسین علیخانی افتتاح گردید.

معین بصیری

خبرگزاری پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار