جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان ابرکوه

ابرکوه (پانا)- جلسه نهضت سوادآموزی شهرستان ابرکوه به ریاست معاون سیاسی فرماندار و با حضور اعضای شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
جلسه  شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان ابرکوه

مدیر آموزش وپرورش ابرکوه، در این جلسه با توجه به اهمیت یادگیری گفت: ایجاد انگیزه و ترغیب در بین بی سوادان و کم سوادان و همچنین شناسایی و جذب افراد بی سواد در جهت ارتقای سطح فرهنگ شهرستان امری ضروری است.

محمدعلی کریمی با بیان اینکه شناسایی بی‌سوادان اساسی‌ترین مشکل در ریشه‌کنی بی‌سوادی است، افزود: امیدوارم امسال نیز شاهد همکاری و به کارگیری ظرفیت‌های اداری همه دستگاه‌های شهرستان و همچنین دهیاران و شوراها و خانه های بهداشت در اجرای برنامه ریشه کنی بی سوادی در سطح شهرستان و روستاهای نواحی باشیم.

کریمی بیان کرد: ما به همکاری شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی نیاز داریم تا بتوانیم زمینه آموزش را برای افراد بی سواد و کم سواد فراهم کنیم. آموزش و پرورش به تنهایی قادر به جذب بی‌سوادان و کم سوادان نیست، بلکه همکاری تمام دستگاه های اجرایی به ویژه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی لازم و ضروری است.

کریمی ادامه داد: با وجود همه مشکلات(بیماری کرونا، نبود امکان کلاسها به صورت حضوری، نبود سخت افزار و...) شهرستان در این زمینه موفق بود و در هر سه دوره بیش از سهمیه تخصیص یافته جذب داشته است.

در ادامه کریمی اظهار کرد: خدمات ارزنده ای که نهضت سواد آموزی از شروع تأسیس تا به حال به مردم ارائه کرده، جای تقدیر و تشکر دارد و در این زمینه شهرستان ابرکوه همواره طی چند سال گذشته رتبه اول را در سطح استان کسب کرده است.

در ادامه وجوهیان مسئول نهضت سواد آموزی شهرستان ابرکوه عنوان کرد: سه رکن اصلی در سوادآموزی وجود دارد: 1 - آموزش دهنده 2 - آموزش گیرنده 3 - محتوا.

وی بیان کرد: باتوجه به تلاش آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی سوادآموزان منطقه آسیب مورد هدف ما هستند و نهضت سوادآموزی شهرستان ابرکوه کارنامه خوبی در سطح استان دارد.

وجوهیان به مصوبات جلسه قبل اشاره کرد وگفت: اصلی ترین مصوبات در جهاد کشاورزی(جذب دامداران یا کشاورزان بی سواد)، شناسایی زندانیان کم سوادو بررسی سطح سواد کارگران از کارخانه جات بود که پیگیری‌های لازم صورت گرفت.

در ادامه هریک از حاضرین در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به جلسه ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار