مدیرکل دفتر دوره های سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی کشور :

۵۰۵ مرکز یادگیری محلی سواد‌آموزی در کشور فعالیت می‌کنند

نخستین مرکز یادگیری محلی عشایری سیار کشور در منطقه زیلایی بویراحمد فعال است

یاسوج (پانا) - مدیرکل دفتر دوره‌های سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی کشور عنوان کرد ۵۰۵ مرکز یادگیری محلی سواد‌آموزی در کشور فعالیت می‌کنند که در این مراکز علاوه بر آموزش سواد پایه برای گروه‌های سنی ۱۰ تا ۴۹ سال مهارت‌های زندگی، مهارت‌های اجتماعی، حقوق شهروندی و حرفه آموزی ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۵۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
۵۰۵ مرکز یادگیری محلی سواد‌آموزی در کشور فعالیت می‌کنند

عابدین بازگیر در بازدید از مراکز یادگیری محلی یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۱ مرکز مجری طرح پیوند سواد و زندگی با اولویت آموزش های حرفه ای و شغلی در کناره سوادآموزی هستند ،که ۷ مرکز مجری مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیر کل دفتر دوره های سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه توانمندسازی گروههای سوادآموز از اهداف این مراکز است اظهار کرد: مبنای وجودی مراکز یادگیری محلی شکل‌گیری فعالیت‌ها از بوم و در نتیجه پایداری آنهاست، که بر اساس نیاز سنجی انجام می‌شود،

وی افزود :کیفیت بخشی به فعالیت‌ها با محوریت سوادآموزی جامعه محور و بهره‌گیری از مشارکت خیرین، ادارات ،نهادها و دستگاه‌های اجرایی از اولویت‌های مراکز یادگیری محلی است.

تحقق فعالیت مراکز یادگیری محلی مستلزم مشارکت خیرین است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷ مرکز یادگیری محلی با حداقل۸۵۰ مهارت آموز در استان فعال است و نیاز سنجی افزایش یک مرکز در شهرستان باشت نیز انجام شده است.

سید حمدالله خواهش نیک بیان کرد: نخستین مرکز یادگیری محلی عشایری سیار کشور در منطقه زیلایی بویراحمد فعال است.

وی گفت: تحقق فعالیت در مراکز یادگیری محلی مستلزم مشارکت دستگاه‌های اجرایی و خیرین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار