ایجاد فعالیت‌های ساختاری و ریشه ای در حوزه قرآن، عترت و نماز

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که طی سال‌های اخیر با توجه به تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته تمام فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز تثبیت شده است و اکنون به دنبال ایجاد فعالیت‌های ساختاری و ریشه ای در این زمینه هستیم.

کد مطلب: ۱۲۱۴۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد فعالیت‌های ساختاری و ریشه ای در حوزه قرآن، عترت و نماز

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده در جلسه وبینار روسای ادارات قرآن، عترت و نماز ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور گفت: خداوند را شاکریم که در راه تبلیغ و ترویج سه منشور ارزشمند و نورانی قرآن،عترت و نماز توفیق خدمت به آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داریم و از خداوند منان برای همه شما عزیزان نعمت سلامتی و توفیق روز افزون مسئلت دارم.

وی افزود: امروز که از طریق فضای مجازی و ارتباطات تصویری در خدمت شما بزرگواران هستیم بابت همه زحمات ارزشمند شما در اجرای برنامه هاوفعالیت های حوزه قرآن عترت ونماز ازجمله: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز، پیگیری فعالیت های این حوزه در طول سال تحصیلی، فعالیت های پایگاه های تابستانی، مراکز دارالقرآن الکریم ها و انجام پرشور سوگواره احلی من العسل ،قرارگاه مجازی قرآن عترت ونماز وسایر فعالیت ها تقدیر و تشکر می کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بر تشکیل شورای دارالقرآن الکریم و شورای قرآن، عترت و نماز استان ها تاکید کرد و گفت: باید در کارها به دنبال حل و فصل مشکلات آن هم به صورت گروهی وبا توسعه مشارکت باشیم.

وی همچنین توصیه موکد کرد که استان‌ها زمینه انعقاد تفاهم نامه های استانی در زمینه ساخت و تجهیز دارالقرآن الکریم که تفاهم نامه بین معاونت پرورشی و فرهنگی، سازمان نوسازی وتجهیزمدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز است اهتمام ویژه ورزند تا بتوانیم از ظرفیت های این تفاهم نامه به خوبی برای تجهیز و بهسازی دارالقرآن ها در سطح استان ها استفاده کنیم.

برگزاری چهارمین دوره گردهمایی سراسری روسا، کارشناسان مسئول و کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور

مسیب زاده یادآور شد: چهارمین دوره گردهمایی سراسری روسا،کارشناسان مسئول و کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به صورت مجازی در مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همه باید نسبت به فعالیت های قرآن ،عترت نماز از هیچ تلاشی فروگذار نکنند البته تاکنون این گونه بوده و همچنین نسبت به اجرایی و عملیاتی شدن بخشنامه ویژه شروع سال تحصیلی که شامل سیاستهای ابلاغی حوزه پرورشی وفرهنگی ازجمله غبارروبی و ضدعفونی کردن نمازخانه ها ، اندراج وقت نماز،آغاز رسمی نهضت حفظ جزء ۳۰قرآن کریم و. . . اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر با توجه به تلاش های شبانه روزی صورت گرفته تمام فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز تثبیت شده است و اکنون به دنبال ایجاد فعالیت های ساختاری و ریشه ای در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: تغییرات کتاب ندای رحمت به عنوان شیوه نامه فعالیت ها انجام شده و در فرصتی مغتنم پس از انجام مراحل قانونی به استان ها ابلاغ خواهد شد؛ علاوه بر این بحث شناسنامه‌دار کردن نمازخانه های مدارس یکی از اقدامات ساختاری بسیار خوبی است که در حال پیگیری است و همچنین تهیه نقشه جانمایی مراکز دارالقرآن الکریم وزارت آموزش و پرورش درنقشه کشورعزیزمان وبه تفکیک استان ها تهیه شده است که به زودی برای همه استان ها ارسال خواهد شد.

کتاب زلال تربیت ماحصل گزارش تمام فعالیت های اداره کل قرآن، عترت و نماز طی 8 سال گذشته است

مسیب زاده خاطرنشان کرد: کتاب زلال تربیت که ماحصل گزارش تمام فعالیت های اداره کل قرآن، عترت و نماز طی 8 سال گذشته است اکنون به زیر چاپ رفته که ازظرفیت ارزشمند واقعیت افزوده و تکنیک های ارزشمند فصای مجازی، فیلم و ... برخورداراست و به زودی در دسترس همه روسای ادارات قرار می‌گیرد.

همچنین در ادامه جلسه سید مجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، مشاور مدیر کل قرآن ، عترت و نماز و مسئول دبیرخانه کشوری پیگیری تفاهمنامه سه جانبه جامعه خیرین مدرسه ساز، سازمان نوسازی وتجهیز مدارس و معاونت پرورشی و فرهنگی به تبیین و تشریح ظرفیت های این تفاهمنامه پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار