مسیب زاده خبر داد

جزییات برگزاری نهمین سوگواره احلی من العسل

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جزییات برگزاری نهمین سوگواره احلی من العسل را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
جزییات برگزاری نهمین سوگواره احلی من العسل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده در جلسه وبینار هماهنگی برگزاری نهمین سوگواره احلی من العسل، توفیق خدمتگزاری به ساحت مقدس اهل بیت (علیهم السلام) را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: شرایط حاکم برجامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا زیست بوم جدیدی ایجاد کرده و همه برنامه ها حتی برنامه‌ها و مراسم های مذهبی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: در شرایط کرونایی تلاش می‌کنیم هیچ یک از برنامه‌های مذهبی تعطیل نشود و همچون سال‌های قبل برگزار شود اما نحوه انجام چنین برنامه‌هایی با گذشته متفاوت خواهد بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سوگواره احلی من العسل وبزرگداشت ایام محرم از برنامه‌های معنوی است که همه ساله، با حضور انبوه دانش آموزان به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شیوه‌ای جدید و با حضور محدود و نمادین دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری نمادین سوگواره احلی من العسل در سه مکان مقدس؛ حرم حضرت شاه عبدالعظیم(ع) در شهرری، ، حرم امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب و یکی از اماکن مذهبی شهر زنجان در ششم محرم به طور همزمان انجام می‌شود.

مسیب زاده گفت: این مراسم معنوی از شبکه‌های صداوسیما وشبکه شادبه صورت زنده پخش خواهد شد و دانش آموزان می‌توانند این برنامه را به صورت مستقیم ازکانال های مختلف مشاهده کنند.

وی خاطر نشان کرد: ابلاغ دبیرخانه برگزاری نهمین سوگواره احلی من العسل در آموزش و پرورش توسط معاون محترم پرورشی وفرهنگی، به استان شور و شعور حسینی ، استان زنجان صادر شده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: رهنمود اجرای نهمین دوره سوگواره احلی من العسل در قالب های سه گانه که شامل : 1- برگزاری مراسم نمادین و محدود حضوری در مراکز استانی(با اولویت بقاع متبرکه) با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و کسب مجوز از ستاد مقابله با کرونای هر استان 2- کاروان رهپویان حضرت قاسم(ع) و اجرای گروه های سرود سیار در محله های شهربارعایت پرتکل های بهداشتی 3- پویش مجازی و جمع آوری آثار از اول محرم تا روز اربعین حسینی در بخش های مختلف ادبی، هنری و ...درشبکه شاد تهیه و تنظیم و به استان ها ارسال شده است.

وی ادامه داد: همچنین کانال های احلی من العسل ،هیئت های مذهبی دانش آموزان،هیئت انصارالمهدی ،مصباح الهدی و...درشبکه شاد فعال هستند. و در پایان جا دارد از زحمات ارزشمند ستاد برگزاری احلی من العسل متشکل از بخش های مختلف درون سازمانی و خارج از آموزش و پرورش قدردانی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار