خبرگزاری پانا از بخش‌‌های فعال سازمان دانش‌آموزی است

شیراز(پانا)- معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران خبرگزاری پانا فارس خبرگزاری پانا را عضو خانواده آموزش و پرورش برشمرد و گفت خبرنگاران خبرگزاری پانا بهتر از هر خبرگزاری دیگری می‌توانند درک صحیح و مطلوبی از فرایند تعلیم و تربیت و رخ دادهای آن در نظام تعلیم و تربیت داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا از بخش‌‌های فعال سازمان دانش‌آموزی است

جهانبخش بانشی در آئین تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری پانا که به صورت کشوری و متمرکز از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر آموزش و پرورش ، معاون پرورشی وزیر، رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور، مدیرعامل و سردبیران خبرگزاری پانا برگزار شد، افزود: هیچ کس بهتر از خبرنگاران خبرگزاری پانا نمی‌توانند منعکس کننده اخبار نظام تعلیم و تربیبت باشند چرا که هر دانش‌آموز جزو نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود و نیازهای حوزه تعلیم و تربیت را بهتر از سایر افراد می‌شناسند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در ایام سال شاهد تلاش سخت کوشانه و مداوم خبرنگاران خبرگزاری پانا بوده‌ایم که در حوزه های تربیتی و فرهنگی ، نشست‌ها رخ داد‌های سیاسی و اجتماعی خبرنگاران خبرگزاری پانا در میدان بوده و در تهیه خبر و ساماندهی فرایند اطلاع رسانی بهترین خدمات را به دانش‌آموزان و فرهنگیان ارائه کردند.
بانشی خبرگزاری پانا را یکی از بخش‌های فعال سازمان دانش آموزی برشمرد و گفت: خبرگزاری پانا با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی دانش‌آموزان علاقه‌مند و پرتلاش توانسته است زمینه مطلوبی را در حوزه تعلیم و تربیت فراهم کند.
او با بیان اینکه فعالیت‌ خبرگزاری پانا باید ادامه داشته باشد گفت: در راستای توسعه خبرگزاری پانا در سطح استان باید کوشش و مناطق استان را تقویت کنیم تا بتوانیم شاهد پیشرفت دانش‌آموزان در خبرگزاری پانا باشیم.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: همه دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت به دستاورد مهم خبرگزاری پانا ایمان و باور داشته باشند و به پیشرفت دانش‌آموزان کمک کنند تا دانش‌آموزان با توجه به استعداد و ظرفیت خود وارد عرصه‌های اجتماعی شوند تا شاهد اعتلای شکوفایی علم و دانایی باشیم.
مدیر سازمان دانش‌آموز استان فارس نیز در ادامه این جلسه رسالت خبرنگاران را بسیار سنگین برشمرد و گفت: خبرنگاران خبرگزاری پانا می‌توانند فارغ التحصیلی از مدارس را پایان مسیر خبرنگاری ندانند و حرفه‌ خبرنگاری را در دیگر رسانه‌های رسمی کشور ادامه دهند.
امید اسماعیلی افزود: ویژگی بارز خبرگزاری پانا در کنار آموزش تشخیص منابع خبری درست و نادرست از یکدیگر، آموزش خبرنگاری و آموزش عکاسی آموزش مهارت‌های اجتماعی است.
مسوول خبرگزاری پانا فارس نیز در ادامه این جلسه هدف از تاسیس خبرگزاری پانا را رسالت مهم سازمان دانش‌آموزی یعنی تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و تربیت دانش‌آموزان دغدغه مند برشمرد و گفت: به دلیل ذائقه مسئولیت پذیری دانش‌آموزان نسبت به جامعه این خبرگزاری شکل گرفت تا از مسیر و مجرای خبرنگاری، اصول زندگی اجتماعی، مطالبه‌گری و حس کنجکاوی را به دانش‌آموزان آموزش دهد.
سیده مریم ترابی ابراز امیدواری کرد تا دانش‌آموزان با فعالیت در این خبرگزاری به رشد اجتماعی مطلوب رسیده، تا در آینده نزدیک شاهد درخشش بیشتر مدیران کارآمد و وظیفه شناس در جامعه باشیم.
ترابی ادامه داد: قطعا تمام دانش‌آموزانی که در دوره‌های آموزشی خبرنگاری شرکت می‌کنند به عنوان خبرنگار در جامعه قلم نمی‌زنند اما مهارت‌های خبرنگاری روحیه پرسشگری، تفکر نقاد و اهمیت اهل مطالعه بودن و مسوولیت‌پذیری را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند تا در آینده حضوری موثر در جامعه داشته باشند.
در انتهای این جلسه از خبرنگاران خبرگزاری پانا تقدیر شد.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار