به مناسبت روز خبرنگار؛

پیام تبریک رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان به مناسبت ۱۷مردادماه، سالروز شهادت شهید صارمی که به درستی روز خبرنگار نامگذاری شده، پیام تبریکی صادر کرد و گفت: روز خبرنگار، روز بزرگی در تاریخ ایران اسلامی است که یادآور همت و تلاش مجاهدانه اهالی قلم در حرفه شریف خبرنگاری و آگاهی بخشی به جامعه است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان

اسحاق اکبری در بخشی از این پیام خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که عصر انفجار دانش و اطلاعات نیز نام گرفته است، رسانه ها از جایگاه و اعتبار بس بالایی برخوردارند، به طوری که یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی، برخورداری از توان و قدرت رسانه ای تاثیرگذار است. این روز شکوهمند بهانه ای برای پاسداشت تلاش های های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای ارائه اطلاعات درست به جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

روز خبرنگار، پاسداشت زحمات صادقانه طلایه داران و سفیران آکاهی بخشی است. کسانی که با اهتمام و مجاهدت های خستگی ناپذیر و با زبان گویا و قلم توانای خود در راستای تنویر افکار عمومی و رسالت اطلاع رسانی، متعهدانه و دلسوزانه تلاش می‌کنند و امید، پویایی و بالندگی را به جامعه هدیه می دهند و 17 مرداد، فرصت مغتنمی برای تکریم و قدرشناسی از تلاشگران این عرصه خطیر است.

در این روزهای کرونایی که زیست فردی و جمعی دچار تحولی بزرگ شده اصحاب رسانه به خوبی توانسته‌اند پیام‌آور مجاهدان جبهه سلامت کشور باشند تا دریچه‌های امید و سلامتی بر مردم باز باشد. در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا، شور از مدارس رخت بربسته بود و تدریس مجازی جایگزین کلاس و نیمکت و مدرسه شده بود، رسانه‌های استان به یاری آموزش و پرورش آمده تا با اطلاع‌رسانی دقیق به خانواده‌ها و دانش‌آموزان، جریان آموزش از حرکت نایستد و چراغ تعلیم و تربیت در سراسر این دیار روشن بماند.

در این میان اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران به عنوان طلایه داران جبهه ی آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم به جهت رسالت بزرگ، ارزشمند و در عین حال خطیر در عرصه اطلاع ‌رسانی و تحلیل وقایع نقش بی بدیلی در رشد و بالندگی جامعه و به تبع آن پیشرفت و توسعه استان دارند.

با پاسداشت یاد و خاطره تمام شهیدان اهل قلم و رسانه بویژه شهید عزیز، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی که در هفدهم مرداد ماه سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید، این روز را به تمام خبرنگاران و اهالی رسانه، بویژه مسئول خبرگزاری پانا استان سمنان و همچنین خبرنگاران دانش آموز خبرگزاری پانا استان تبریک عرض می نمایم. از ایزدمنان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت عشق، آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی آرزومندم.

لازم به ذکر است که در بسته تحولی سازمان دانش آموزی، بر تربیت خبرنگاران دانش آموز تاکید ویژه ای شده است و از زمان ابلاغ این بسته تاکنون بیش از ۴۰۰ دانش آموز از سراسر استان، آموزش های مهارتی تخصصی در رشته های خبرنگاری، عکاسی، مجریگری و فن بیان و تدوین را دیده و برای فعالیت های خبرنگاری، آمادگی لازم را کسب نموده اند.

اسحاق اکبری

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار