کاظمی: استان فارس همیشه در حل مسائل آموزش و پرورش پیشتاز بوده است

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر از تلاش‌های خودجوش، پرتلاش و ساعی آموزش و پرورش فارس در حل مسائل آموزش و پرورش گفت استان فارس همیشه در حل مسائل آموزش و پرورش پیشتاز بوده به گونه‌ای که مسائل را در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری خوب شناسایی، صورت بندی و اولویت‌بندی و حل کرده است و در عرصه‌های مختلف الگوی دیگر استان‌ها بوده است.

کد مطلب: ۱۱۸۹۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: استان فارس همیشه در حل مسائل آموزش و پرورش پیشتاز بوده است

علیرضا کاظمی امروز در آیین افتتاح سالن اجتماعات اردوگاه دانش‌آموزی شهید دستغیب در شیراز گفت: اردوگاه‌های دانش‌آموزی موقعیت‌های فعالیت‌های گروهی، تعاملی، جمعی، مفرح و بانشاط در تمام ساحات تربیتی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کنند.

وی افتتاح سالن شهید دستغیب را یک نمونه کوچک از اقدامات ارزشمند استان فارس دانست و گفت: اردوگاه‌های دانش‌آموزی بالاترین سرمایه‌های تربیتی نظام تعلیم و تربیت در خلق موقعیت‌های تربیتی در تمام ساحت‌های تربیتی است که هیچ بخشی از نظام تعلیم و تربیت این سرمایه را ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم خاطرات شهدا را برای حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب برای نسل جدید بازگو و در ذهنمان مرور کنیم.

کاظمی ضمن تشکر از تلاش‌های خودجوش، پرتلاش و ساعی آموزش و پرورش فارس در حل مسائل آموزش و پرورش گفت: استان فارس همیشه در حل مسائل آموزش و پرورش پیشتاز بوده به گونه ای که مسائل را در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری خوب شناسایی،صورت بندی و اولویت بندی و حل کرده است و در عرصه های مختلف الگوی دیگر استان ها بوده است.

وی گفت: افتتاح سالن شهید دستغیب در شرایط سخت و با تدبیر و ریسک پذیری بالا و با دست خالی به بهترین نحو انجام شده است.

وی افزود: اردوگاه‌های دانش‌آموزی موقعیت‌های فعالیت‌های گروهی، تعاملی، جمعی، مفرح و بانشاط در تمام ساحات تربیتی را برای دانش‌آموزان ایجاد می کنند.

کاظمی ادامه داد: آن چیزی که امروز می‌تواند نظام تعلیم و تربیت را در مسیر صحیح خود قرار دهد و راه را برای تحقق سند تحول بنیادین هموار کند همین اردوگاه‌های دانش‌آموزی است که در واقع راه برون رفت آموزش و پرورش از نظام تعلیم و تربیت آموزش زده به یک نظام تعلیم و تربیت تمام ساحته است.

وی با اشاره به اینکه ما باید به دنبال خلق موقعیت‌های تربیتی در بخش‌های مختلف و در ساحات تربیتی باشیم که اردوگاه‌ها این ظرفیت را دارند گفت: در این راستا تلاش می‌کنیم که جایگاه واقعی اردوگاه‌ها، کانون‌های ورزشی، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را در فضای تعلیم و تربیت بازکنیم و به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته و یک شبکه ارزشمند موقعیت ساز تربیتی به آن نگاه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص 300 میلیون بودجه برای احیای آب و فضای سبز اردوگاه شهید دستغیب خبر داد.

کاظمی با اشاره به اینکه امروز در آستانه انتخابات سرنوشت ساز جمهوری اسامی ایران قرار داریم انتخاباتی که همیشه مظهر اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران بوده گفت: تکلیف نظام تعلیم و تربیت در این حوزه مضاعف‌تر است و وظیفه دینی،اجتماعی، سیاسی،انقلابی و ملی ماست که زمینه حضور و مشارکت حداکثری دانش‌آموزان،خانواده‌ها و همکاران را در این حرکت سرنوشت ساز را فراهم کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: شور و شوق انتخابات را باید با استفاده از ظرفیت شبکه شاد و تشکل‌ها احیا کنیم و با راه‌اندازی پویش‌های مختلف انتخابات را به دور از گرایش‌ها و تفکر حزبی به نحو احسنت برگزار کنیم.

وی افزود: امروز نظام آموزشی کشور توانست در بحران کرونا سر بلند بیرون بیاید و با استفاده از جلوه ناب ایثار معلمان و فداکاری فرهنگیان شبکه شاد را ایجاد کند و سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی را افزایش دهد.

وی بیان کرد: ما معتقدیم هرگز تعلیم و تربیت مجازی جای تعلیم و تربیت حضوری را نخواهد گرفت اما سال تحصیلی را با وجود همه مشکلات باموفقیت به پایان خواهیم برد.

وی گفت: طراحی بسته‌های تحولی سند تحول بنیادین به عنوان جلوه‌های قابل مشاهده و قابل سنجش و در کنار ساماندهی نیروی انسانی از اهداف اصلی وزارت آموزش و پرورش بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز آموزش و پرورش بیش از 100 هزار معلم را سامان داده و مسیر صلاحیت‌های حرفه‌ای و شایستگی های آنان را هموار کرده و نظام رتبه بندی معلمان را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است و از حداکثر توان خود برای افزایش انگیزه معلمان بهره برده است.

کاظمی با اشاره به اینکه امروز تنها مسیر ورود به عرصه معلمی دانشگاه فرهنگیان است گفت: برنامه درسی می‌تواند موفق باشد که با رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساحتی و با رویکرد ایجاد موقعیت‌های تربیتی رشد دهنده بتواند دانش‌آموزان را در مسیر تعلیم و تربیت قرار دهد.

وی گفت: زمانی ما می‌توانیم به اهداف سند تحول بنیادین دست پیدا کنیم که ارزشیابی‌های خودمان را بر مبنای سند تحول بنیادین طراحی و تنظیم نماییم یعنی یک ارزشیابی تربیتی در تمام ساحت‌های تربیتی داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: ما امروز عملا مسیر تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را با بسته‌های تحولی با توجه به نیروی انسانی و برنامه درسی و ارزشیابی تربیتی دنبال می‌کنیم.

کاظمی اضافه کرد: در حوزه پرورشی و فرهنگی بیشترین سهم و نقش را در پر کردن خلاهای تربیتی در آموزش و پرورش داشته‌ایم و با ایجاد فرصت‌های تربیتی تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان را به مسیر درست هدایت کنیم.

وی بیان کرد: امسال و سال گذشته با شعار هر دانش‌آموز حداقل یک نقش و هر دانش‌آموز حداقل یک تشکل توانستیم ضریب نقش پذیری دانش‌آموزان را افزایش دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با ایجاد سبدهای متنوعی از فعالیت‌ها متناسب با ذائقه‌ها و سلایق دانش‌آموزان در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، مشاوره‌ای، سیاسی، اجتماعی این مساله را دنبال کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار