آمادگی کامل فارس برای برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس از افزایش 25 درصد حوزه‌های امتحانی نسبت به سال‌های قبل برای برگزاری امتحانات حضوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی کامل فارس برای برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان

فرهاد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با پانا گفت: از دوازده پایه تحصیلی فقط امتحانات حضوری در دو پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شود که پایه دوازدهم به دلیل مدرک معتبر دیپلم و پایه نهم به دلیل هدایت تحصیلی است‌.

اوافزود: 68امتحان حضوری در واقع شامل هزار و 800 دانش‌آموز پایه نهم در 16 هزار و 600 مدرسه و ۵۲ هزار و 700 دانش‌آموز پایه دوازدهم در استان فارس است.

به گفته او امتحانات این دو پایه در سال گذشته در ۴۲۰ حوزه امتحانی و امسال در ۵۴۰ حوزه امتحانی برگزار می‌شود که بر این اساس تعداد حوزه‌های امتحانی 25 درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: ستاد ملی کرونا و علوم پزشکی استان فارس به طور ویژه پروتکل‌ها را ابلاغ کردند به طور مثال فاصله هر صندلی یک متر و بیست سانتی متر ابلاغ شده است که ما در حوزه‌های امحتانی به منظور سلامتی بیشتر دانش‌آموزان فاصله هر صندلی را بیشتر از حد انتظار ستاد کرونا و تا دو متر در نظر گرفته‌ایم.

او ازبازرسی و نظارت دائم بر حوزه‌های امتحانی توسط یک هزار نفر بازرس خبر داد و افزود: ما برای یک هزار نفر ابلاغ بازرس و مراقبین سلامت زدیم که وظیفه این افراد نظارت بر رعایت پروتکل ‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی است.

امتحانات پایه نهم و دوازدهم، امسال در بازه زمانی 27 اردیبهشت تا 24 خردادماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شیوع کرونا در سراسر جهان باعث ایجاد تغییرات عمده در آموزش دانش‌آموزان شد و در ایران با شیوع پاندمی نیز آموزش‌ها در بستر فضای مجازی برگزار شد و مدارس تعطیل بودند، حال با نزدیک شدن به ایام امتحانات پایان سال، وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا با صدور دستورالعمل‌هایی اقدام به برگزاری امتحانات پایه دوازدهم و نهم به صورت حضوری کردند.

امتحانات این دو پایه هرساله به صورت هماهنگ و کشوری برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار