برگزاری مجازی مسابقات کیمیای هنر مدارس استثنایی شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات فرهنگی، هنری کیمیای هنردر مدارس استثنایی بصورت مجازی در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مجازی مسابقات کیمیای هنر مدارس استثنایی شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش اداره کل شهرستان­‌های استان تهران، عبدالرضا دژن گفت: مسابقات فرهنگی، هنری ظرفیتی است برای معرفی توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و ارتقاء اعتماد به نفس آنان.

او اظهار کرد: تکریم شخصیت، کشف استعدادهای بالقوه و بالا بردن روحیه مشارکت‌پذیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از اهداف برگزاری مسابقات کیمیای هنر است. دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباوری شکوفا خواهد شد.

دژن با تأکید بر نقش مسابقات فرهنگی، هنری در مهارت‌آموزی و تعیین مسیر شغلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، افزود: در مرحله استانی این مسابقات در بخش‌های ادبی، هنرهایی آوایی، نمایشی، دستی، تجسمی، دوخت، عکاسی، نوازندگی، کاریکاتور، نقاشی و دکلمه از 25 تا 29 اردیبهشت ماه به صورت مجازی برای دانش‌آموزان نیازهای ویژه استان برگزار شد.

او ضمن بازدید از روند داوری مسابقات، با بیان اینکه مسابقات بر اساس نوع نیاز ویژه دانش‌آموزان تقسیم بندی شده است، یادآور شد: هر سال مسابقات فرهنگی ،هنری کیمیایی هنر برای دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اتیسم در دوره‌های ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و حرفه‌ای دوره دوم استان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر نقش فرهنگیان در تربیت فرهنگی، هنری دانش‌آموزان زحمات اولیاء محترم دانش‌آموزان شرکت کننده تقدیر کرد و گفت: این افتخار آفرینی را به همکاران پر تلاش و دانش‌آموزان ارجمند و خانواده‌های محترم آنان تبریک و تهنیت گفته و برای همکاران و تمام دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

او گفت: شناخت، پرورش و هدایت توانمندی‌ها، تقویت انگیزه دانش‌آموزان و مسئولیت پذیری از اهداف برگزاری این مسابقات است. امسال به دلیل شرایط خاص حاکم بر نظام آموزشی کشور و تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه‌های فرهنگی و هنری مدارس با نیازهای ویژه استان نیز مانند فعالیت‌های آموزشی و توانبخشی مدارس به صورت مجازی برگزار شد از همکاری و همراهی معلمان و مربیان و به ویژه والدین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان برگزار شد.

دژن بیان کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، کلیپ‌های یک تا پنج دقیقه‌ای و تصاویر نقاشی و طراحی‌های خود برای داوری توسط کارگروه برگزاری این مسابقات واقع در حوزه پرورشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال نمودند.

او افزود: در این دوره از مسابقات در مرحله مدرسه ای که همزمان در رشته نقاشی برای دوره ابتدایی و کلیه رشته‌ها برای دوره متوسطه اول ودوم متوسطه برگزار شد، 400 دانش‌آموز باهم به رقابت پرداختند که 80 دانش‌آموز به مرحله استانی راه یافتند. با داوری این آثار ارسالی 30 اثر به مرحله کشوری راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار