معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

سلامت فردای جامعه در گرو داشتن نسلی سالم است

تهران (پانا) - نشست سیاست‌گذاری انجام پروژه‌های ورزشی نیمه تمام و اصلاح زیرساخت‌های تربیت بدنی و سلامت شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سلامت فردای جامعه در گرو داشتن نسلی سالم است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این نشست الهه حسن‌پور اولویت‌های اول و دوم عمرانی حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت را اعلام و پس از بحث و بررسی توافقات مطلوبی بین سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان تهران به عمل آمد.

او گفت: پایین بودن سرانه ورزشی دانش‌آموزی استان نسبت به جمعیت دانش‌آموزان را عامل مهمی دانست که باید رفع شود زیرا سلامت فردای جامعه در گرو داشتن نسلی سالم است و نبود امکانات لازم و کم تحرکی دانش‌آموزان منجر به مشکلات جسمانی و روانی متعددی مانند بیماری‌های قلبی عروقی ،اضافه وزن، فشار خون می‌شود همچنین شادی و نشاط و فعالیت بدنی مناسب زمینه ارتقاء یادگیری است.

او در ادامه بر لزوم وجود اتاق بهداشت در مدارس به هنگام بروز حادثه و نقش تعیین کننده آن در مدیریت بحران تاکید کرد و افزود: عوارض ناشی از حوادث دانش‌آموزی و وضعیت فیزیکی و بهداشتی سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌های مدارس که در سلامت دانش‌آموزان اهمیت بسیاری دارد که باید همواره مورد بررسی و ساماندهی باشد.

در توافقات به عمل آمده مقرر شد تکمیل و اتمام سه پروژه نیمه تمام استان که چندین سال است که مسکوت مانده شامل مجموعه ورزشی و استخر شهر قدس، استخر مجموعه ورزشی شهید کازرانی ناحیه دو بهارستان و استخر شهید رجائی ورامین با اعتباری بالغ بر۱۲۰میلیارد ریال در مرحله اول فعال‌سازی و پیگیری شود.

همچنین برای تعویض و ترمیم کف‌پوش ۴سالن بزرگ استان و تجهیز ۳۰۴ اتاق بهداشت مورد نیاز استان و تعمیر و بهینه‌سازی فضای بهداشتی مدارس اعتبار لازم به معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل اختصاص یابد.

ساخت کلاس درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت دختران و احداث زمین چمن در مدارس متوسطه اول و دوم نوساز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

این نشست با حضور الهه حسن‌پور معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مهندس سلیمانی رئیس گروه علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مهندس زارعی معاون اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران به همراه روسای ادارات تربیت بدنی و سلامت و تندرستی اداره کل و مناطق شهر قدس، قرچک، ورامین، بهارستان دو، شهریار و فیروزکوه شهرستان‌های در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار