معرفی بازی‌‌های خانگی برای کودکان در دوران خانه‌نشینی

جوادآباد(پانا)- با تعطیلی مدارس دانش‌آموزان یکباره خانه‌نشین و از مدرسه رفتن محروم شدند. آنها در این دوران اغلب اوقات فراغتشان را با تلویزیون، تبلت و یا گوشی موبایل پر می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
معرفی بازی‌‌های خانگی برای کودکان در دوران خانه‌نشینی

وظیفه پر کردن این ساعت‌ها، سرگرم کردن و آموزش دادن کودکان در این دوران به عهده والدین است، به طور دقیق‌تر، والدین باید امکانات و ابزار ساعت‌ها سرگرم‌ کردن فرزندان خود را تدارک ببینند. چند نمونه از سرگرمی‌ها و بازی‌های خانگی که می‌توانند برای فرزندان اوقات خوشی را به ارمغان بیاورند، این موارد هستند.

بازی‌ با انگشت‌ها، بازی شاد و نشاط‌آوری است که در هر مکان و موقعیتی قابل اجراست؛خانه، پارک، اتومبیل، در سفر، مهدکودک، مهمانی و... موقعیت‌های خوبی برای بازی با انگشت‌ها هستند.در واقع این بازی وقت زیادی نمی‌گیرد و وسیله‌ ویژه ای نیاز ندارد، دست‌های مادر و فرزند، بهترین وسیله برای بازی با انگشت‌ها است.

برای بازی تعادل، طنابی را روی زمین قرار داده و به آن شکل‌های مختلفی بدهید تا کودک روی آن راه برود. از اهداف این بازی تمرکز و توجه، هماهنگی چشم و پا، تمایز بینایی و تعادل در کودکان است.

جدول‌های سودوکو و پازل‌های تصویری یکی از بهترین ابزارهای افزایش تمرکز برای کودکان هستند.جدول‌های سودوکو، ترتیب حروف و چینش صحیح آنها را به کودک آموزش می‌دهد، در حالی‌که پازل‌های تصویری، که برای پیدا کردن هر تکه مناسب باید توجه و تمرکز زیادی به خرج داد، تمرکز و توجه کودک را افزایش می‌دهند.

همچنین می‌توانید بدون استفاده از قفل و زنجیر و تنها با چند لیوان یا بطری آب و با کمک چند ترفند شعبده‌بازی بچه‌ها را به سادگی سرگرم کنید. چند لیوان بردارید و زیر یکی از آنها سکه بگذارید، سپس از بچه‌ها بخواهید حدس بزنند سکه زیر کدام لیوان است، اگر کمی زرنگ باشید می‌توانید لیوان‌ها را نزدیک لبه‌ میز قرار دهید و خیلی آرام سکه را پایین بیندازید و آنها را با غیب شدن یک باره شگفت‌زده کنید.

اگر در خانه خود حیاط دارید بازی نقاشی روی زمین را حتما" امتحان کنید، در این بازی سرگرم‌کننده کننده شما می‌توانید با کشیدن نقاشی‌های خاص مانند مار و پله به هدف بازی و نشاط دست پیدا کنید؛از اهداف بازی علم‌آموزی، افزایش دقت و ایجاد لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز برای کودکان است.

به خاطر داشته باشید که بازی والدین با کودک نه تنها باعث رشد خلاقیت و بهره هوشی کودک می شود، بلکه می‌تواند باعث بهبود روابط والدین و کودک و ایجاد درک متقابل و هوش هیجانی در کودک شود.

خبرنگار دانش‌آموز: زهراشرفی‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار