آموزش سوادرسانه‌ای در مدارس باید جدی گرفته شود

ساوجبلاغ(پانا)-مدرس هوش مصنوعی در شهرستان ساوجبلاغ گفت: اگر آموزش سوادرسانه‌ای در مدارس جدی گرفته نشود، نسل جدید ممکن است بیش از آن‌که اندیشه‌گر باشند، دنبال‌کننده‌ امواج مجازی هستند.

کد مطلب: ۱۶۲۶۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش سوادرسانه‌ای در مدارس باید جدی گرفته شود

سعید احمدی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «در دنیای امروز، شبکه‌های اجتماعی دیگر فقط ابزار ارتباط نیستند؛بلکه یکی از اصلی‌ترین منابع دریافت اطلاعات، الگوهای فکری و حتی تصمیم‌گیری نوجوانان تبدیل شده‌ است.»

وی ادامه داد: «بسیاری از دانش‌آموزان ساعات زیادی از روز را در این فضاها می‌گذرانند و ناخودآگاه تحت تأثیر محتوایی قرار می‌گیرند که لزوماً علمی یا واقع‌گرایانه نیست. کارشناسان آموزشی هشدار می‌دهند که اگر آموزش سوادرسانه‌ای در مدارس جدی گرفته نشود، نسل جدید ممکن است بیش از آن‌که اندیشه‌گر باشند، دنبال‌کننده‌ امواج مجازی هستند.»

احمدی افزود: «بسیاری از دانش‌آموزان ارزش اجتماعی خود را براساس تعداد دنبال‌کننده‌ها یا میزان دیده‌شدن پست‌هایشان می‌سنجند؛ مسئله‌ای که می‌تواند بر اعتمادبه‌نفس و نگرش تحصیلی آنان اثر گذارد.»

این مدرس هوش مصنوعی اضافه کرد: «در مدارس، آموزش رسمی در زمینه‌ سواد رسانه‌ای هنوز به شکل گسترده اجرا نمی‌شود. در حالی که کارشناسان تأکید دارند آشنایی با سازوکار خبر، تبلیغات و محتواهای دیجیتال باید همان‌قدر ضروری تلقی شود که آموزش ریاضی یا علوم ضروری است.»
 
احمدی در ادامه بیان کرد: «با اجرای برنامه‌هایی نظیر کارگاه‌های «درک رسانه»، «تفکر انتقادی در فضای مجازی» و «تحلیل پیام‌های تصویری»، می‌توان به نوجوانان آموخت که چگونه به جای تأثیرپذیری منفعل، به تحلیل‌گر فعال تبدیل شوند.»

وی در پایان گفت: « شبکه‌های اجتماعی نه دشمن‌اند و نه ناجی؛ آنچه اهمیت دارد، چگونگی استفاده‌ درست نسل آینده از این ابزار قدرتمند است.»

خبرنگار : دانش آموز: امیدرضا حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار