900 بیمار خاص و صعب‌العلاج در زاهدان واکسن کرونا دریافت کردند

زاهدان (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت از آغاز برنامه واکسیناسیون تاکنون 900 نفر از بیماران خاص و صعب العلاج در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۸۳۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
900 بیمار خاص و صعب‌العلاج در زاهدان واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، قاسم میری با بیان اینکه بیماران خاص و صعب العلاج باتوجه به برخورداری از سیستم ایمنی پایین و مراجعات مکرر به مراکز درمانی از جمله گروه های در معرض خطر برای ابتلاء به بیماری کووید 19 هستند و از گروه های اولویت دار در دریافت واکسن بوده‌اند اظهار کرد: مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت مرحله نخست تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص و صعب العلاج سیستان و بلوچستان کماکان ادامه دارد و افرادی که تاکنون واکسینه نشده اند می توانند با مراجعه به مراکز درمانی که تحت پوشش آن هستند نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تلاش در راستای ارائه خدمات درمانی مناسب به بیماران خاص و صعب العلاج با حفظ شاٌن و منزلت انسانی این عزیزان یکی از وظایف و برنامه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است، گفت: در استان سیستان و بلوچستان 6 هزار و 500 بیمار خاص خدمات درمانی را رایگان دریافت می کنند.

میری علی آباد ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان 800 بیمار دیالیزی، 1200 بیمار هموفیلی ، 3200 بیمار تالاسمی ماژور، 35 بیمار پروانه ای و حدود 750 بیمار ام اس شناسایی شده اند که در مراکز جامع بیماران خاص و بیمارستان های استان سیستان و بلوچستان خدمات درمانی را طبق دستورالعمل وزرات بهداشت به صورت رایگان دریافت می کنند.

وی ادامه داد: دیالیز، هموفیلی، تالاسمی و.. به عنوان بیماری های خاص و تعدادی از بیماریها از جمله سرطان، دیابت از جمله بیماری های صعب العلاج هستند.

میری با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: آزمایش های قبل از ازدواج و مشاوره ژنتیک می توانند از بروز بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای فرزندان بوجود آید از جمله بیماری های هموفیلی و تالاسمی جلوگیری کند.

وی افزود: همچنین با تغییر شیوه و سبک زندگی و استفاده از الگوی تغذیه مناسب از انواع سرطان ها، نارسایی کلیه و فشار خون از پیشگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار