در پی شیوع ویروس جهش یافته هندی؛

نظارت‌های بهداشتی در مرزهای سیستان و بلوچستان تشدید شد

زاهدان (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد نظارت‌های بهداشتی در مرزهای این استان با پاکستان و افغانستان در پی شیوع ویروس جدید جهش یافته هندی تشدید شد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
نظارت‌های بهداشتی در مرزهای سیستان و بلوچستان تشدید شد

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علیرضا شهرکی اظهار کرد: با وجود اینکه هیچ گونه پروازی از هندوستان به استان انجام نمی شود و ورود مسافر هندی به استان از طریق مرزها نداریم اما بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی مبادی رسمی ورود اتباع خارجی به استان تحت نظارت شدید قرار گرفته است تا از هرگونه مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

وی ادامه داد: بر این اساس علاوه بر فرمانداران شهرستان های مرزی به تمامی دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز دستورالعمل ها ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان به دلیل بی توجهی برخی شهروندان به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است و این استان جزو دو استان با پایین ترین سطح رعایت دستورالعمل ها است.

شهرکی ادامه داد: روند بیماری در استان نشان دهنده افزایش آرام موارد مثبت، بستری و فوت ناشی از بیماری کرونا است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مردم برای مقابله با ویروس کرونا باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی افزود: باتوجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا نیاز است که مردم فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورالعمل های بهداشتی و شستن دست ها را همچنان با جدیت کامل رعایت کنند.

شهرکی با تاکید بر لزوم قرنطینه شدن مبتلایان گفت: تمام افرادی که دارای علایم کرونا هستند باید خود را در منزل قرنطینه کرده و از حضور در جامعه و در بین مردم خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار