ایفای نقش هنرستان ها در آینده شغلی دانش آموزان

بن(پانا)- هنرستان ها نقش مهمی در آینده شغلی دانش‌آموزان دارند و سبب رشد و شکوفایی دانش آموزان در کشور می شوند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ایفای نقش هنرستان ها در آینده شغلی دانش آموزان

با توجه به پشت سر گذاشتن امتحانات نهایی پایه نهم ،دوباره بحث بر سر انتخاب رشته از سرگرفته می شود. با توجه به اینکه بیکاری در جامعه گسترش پیدا کرده است و دانش آموزان رشته‌های نظری هیچ مهارت عملی و کاربردی را آموزش نمی‌بینند، باید در حال حاضر دانش آموزان را به سمت هنرستان در رشته های مورد نیاز منطقه و جامعه با توجه به علاقه‌ای که در این زمینه دارند سوق داد تا در دوره سه ساله هنرستان مهارت‌ها را به صورت تخصصی و کاربردی آموزش ببینند و بعد از فارغ التحصیل شدن بتوانند اشتغال زایی کنند، زیرا مهارت آموزی دانش آموزان در هنرستان ها گامی مهم در ایجاد اشتغال است.
از مزایای هنرستان ها می توان به، امکان اشتغال زایی، بالا بردن حس خودباوری و اعتماد به نفس، کارآفرینی، خلاقیت، شکوفا شدن استعداد های ذاتی، روحیه همکاری، تقویت تعاون و ادامه تحصیل تا مدرک دکترا اشاره کرد.
دانش آموزان در جامعه نباید به فکر تحصیل در رشته های پزشکی و نظری باشند، بلکه باید به طرف استعدادهای خود بروند و با توجه به مهارتی که دارند برای آینده شغلی خود تلاش کنند، که هنرستان ها زمینه مناسبی برای شکوفایی استعدادها هستند که آینده روشنی را برای دانش‌آموزان رقم می زنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار