کارشناس مسئول فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش قرچک:

برنامه هفتگی مهم‌ترین معیار برنامه‌ریزی درسی، در هنرستان‌های شهرستان قرچک است

قرچک(پانا) - کارشناس مسئول فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش قرچک، مهم‌ترین معیار در برنامه‌ریزی درسی در هنرستان‌ها را برنامه هفتگی دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۹۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه هفتگی مهم‌ترین معیار برنامه‌ریزی درسی، در هنرستان‌های شهرستان قرچک است

روح‌اله فراهانی، معاون متوسطه آموزش آموزش و پرورش قرچک در جلسه توسعه و ساماندهی هنرستان های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شهرستان قرچک در رابطه با بهبود کیفیت آموزش بیان کرد: یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش تقویت روحیه تلاش و عشق به کار کردن در دانش آموزان است. کار انسان را صیقل می‌دهد و به خودی خود اثرات ارزشمند تربیتی دارد.

وی در رابطه با درآمدزایی در هنرستان ها اظهار کرد: از سوی دیگر در هر واحد آموزشی استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه معنوی و مادی وجود دارد که با هدایت و نظارت و همکاری دست اندرکاران آن واحد و جلب مشارکت اولیاء می‌تواند در ارتقاء همه جانبه آن واحدها و تأمین بخشی از هزینه‌های ضروری هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به‌کار گرفته شود.

وی در ادامه در مورد اهداف تبصره ۷۵ بیان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌ واحدهای آموزشی، به ویژه هنرستان­‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، به منظور ارتقای کیفیت آموزش، بهبود کیفی و افزایش محصول، ارائه خدمات و تأمین بخشی از نیازهای داخل و خارج از آموزش و پرورش است.

همچنین جمشید مطلب‌زاده، کارشناس مسئول فنی و حرفه‌ای و کاردانش، در مورد برنامه هفتگی هنرستان‌ها در سال تحصیلی جدید و نحوه ارزیابی برنامه‌ها تشریح کرد: برنامه هفتگی مهم‌ترین معیار در برنامه‌ریزی درسی در هنرستان‌ها است و برنامه هفتگی هنرستان‌ها براساس چارت آموزشی رشته‌ها و با استاندارد ساعت آموزشی ارزیابی خواهد شد.

لیلا اژدری، کارشناس فنی و حرفه ای در پایان در مورد نحوه صدور ابلاغ هنرآموزان خاطرنشان کرد: تخصیص ساعات برای هنرآموزان دوم برای رشته‌ها و پایه‌های تحصیلی که تراکم بیش از استاندارد دارند، از مدیران محترم خواستند تا ایده‌ها و اهداف هنرستان‌های خود را برای تبصره ۷۵ در قالب یک فرم مطرح و برنامه ریزی کنند و برای مقطع ارسال کنند تا با برنامه ریزی‌های مفید و هدف‌دار برای نمایشگاه‌های هفته مشاغل آماده شوند.

خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار