در اولین جشنواره محصولات تولیدی هنرستان ها عنوان شد:

هنرآموزان ماهر و دانش‌آموزان موفق در هنرستان‌ها باعث رشد اقتصادی کشور هستند

بجنورد (پانا) - مدیر کل آموزش وپرورش خراسان‌شمالی اعلام کرد در هنرستان‌ها با وجود دبیران ماهر، دانش‌آموزان موفق زیادی تربیت می‌شوند که در کارهای تولیدی بسیار موفق عمل می‌کنند و در رشد اقتصاد کشور نیز تاثیرگذار هستند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
هنرآموزان ماهر و دانش‌آموزان موفق در هنرستان‌ها باعث رشد اقتصادی کشور هستند

مهدی مودی، ضمن گرامیداشت شهدای اسلام و تقدیر از معلمان و دانش آموزان موفق در هنرستان ها افزود: هنرآموزان در هنرستانها تولیدگر و غنی ساز هستند و افکار و اندیشه ها به دست معلم ساخته می شود و فرهنگ ایجاد می کند.

مدیرکل آموزش وپرورش با تاکید بر بالا بردن انگیزش دانش آموزان در رشته های مهارتی و هنرستان ها افزود: مملکت ما برای پیشرفت اقتصادی به مشاغل اشتغال زایی نیاز دارد که فقط در هنرستان ها این کار محقق می شود، پس تمام تلاش ما باید بر توسعه رشته های فنی وحرفه ای استوار باشد و در این راستا باید سعی در افزایش علاقه مندی دانش آموزان به رشته های فنی داشت.

مهدی مودی با اشاره به مشکلات در ایام کرونا، افزود: در دوران کرونا به مردم ثابت شد که معلم جایگزین ندارد و کسی نمی‌تواند در جایگاه معلم قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دستگاه فرهنگ ساز است، افزود: همانطور که بیش از نیمی از جمعیت کشور با آموزش و پرورش در ارتباط هستند که در واقع حدود 186 هزار و 500 دانش آموز و 20 هزار فرهنگی در استان با دستگاه آموزش وپرورش در ارتباط هستند، در این راستا، ایجاد فرهنگ صرفه جویی و جهاد و مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت از ماموریت های اصلی آموزش وپرورش به حساب می آید.

در پایان از منتخبین جشنواره محصولات هنرستانی مدیران، هنرآموزان، هنرجویان و سرپرستان هنرستان های برگزیده و مدیرکل و رییس کمیته هدایت تحصیلی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار