جانشین وزیر در طرح هدایت خبر داد

اهدای ۲۶۱ هزار وسیله آموزشی هوشمند به دانش‌آموزان کم‌برخوردار

تهران (پانا) - جانشین وزیر در طرح هدایت از تهیه و اهدای ۲۶۱ هزار وسیله آموزشی هوشمند به دانش‌آموزان کم برخوردار در قالب طرح هدایت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ۲۶۱ هزار وسیله آموزشی هوشمند به دانش‌آموزان کم‌برخوردار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در مصاحبه با صدا و سیما با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان در فضای مجازی جریان آموزشی را دنبال می کنند و نزدیک به ۳۰ درصد دانش آموزان به شبکه شاد دسترسی ندارند، گفت: حدود ۲ میلیون و دویست هزار دانش آموز از داشتن وسیله ارتباطی هوشمند بی بهره هستند و ۷۰۰ هزار دانش آموز نیز در مناطقی هستند که به شبکه ملی ارتباطات جهت اتصال به شاد دسترسی ندارند.

جانشین وزیر در طرح هدایت گفت: طرح هدایت با هدف بسیج منابع دولتی، عمومی و مردمی در راستای تامین وسایل ارتباطی هوشمند برای دانش آموزان کم برخوردار در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شده است و تاکنون ۲۶۱ هزار وسیله ارتباطی هوشمند در قالب این طرح و با مشارکت خیرین و دستگاه ها به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.

وی افزود: بر اساس آمایش سرزمینی ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان استثنایی از داشتن تبلت محروم بودند که در قالب طرح هدایت به تمامی این دانش آموزان گوشی هوشمند و یا تبلت اهدا شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه تأمین تجهیزات و اعتبار لازم برای طرح هدایت از طریق سه مدل در حال پیگیری است گفت: اولین مدل استفاده دانش آموزان مناطق محروم در قالب گروه های ۳ نفره از ظرفیت حدود ۶۰۰ هزار کامپیوتر بلااستفاده است.

‏وی افزود: مدل دوم تهیه تبلت توسط وزارت ارتباطات با استفاده از ظرفیت اپراتورها در قالب طرح باندلینگ است که در این طرح تبلت‌های با کاربرد آموزشی و در قالب اقساط بلندمدت در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت.

حسینی با بیان اینکه مدل سوم هم استفاده از پویش‌های مردمی و مشارکت همه آحاد جامعه، خیرین، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در قالب طرح هدایت است، گفت: تاکنون ۱۳۷ هزار تبلت با راهبری شوراهای آموزش و پرورش استان ها و بیش از ۹۵ هزار تبلت توسط انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس فراهم شده است.

‏وی افزود: در قالب پویش نذر هوشمند بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان بیش از ۹۵ هزار تبلت به دانش آموزان اهدا شده است و ۱۵ هزار تبلت نیز توسط مرکز آمار ایران بین استان ها توزیع شده است.

‏وی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی، کمیته امداد خمینی و بنیاد برکت نیز از جمله دیگر ارگان هایی هستند که در طرح هدایت با اهدای تبلت مشارکت داشته اند.

جانشین وزیر در طرح هدایت ادامه داد: برای تأمین تبلت با بیش از ۲۵ تشکل خیریه ای و مردمی تفاهم نامه منعقد شده است و با همه استانداران نیز تفاهم نامه امضا شده است که از طریق این تفاهم نامه ها بیش از یک میلیون و دویست هزار تبلت تعهد ایجاد شده است.

حسینی با بیان اینکه طرح "جهاد آموزشی شهید رجایی" با هدف شناسایی بازماندگان از تحصیل و برگرداندن آنها به گردونه آموزش، جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بویژه در ایام کرونا و تامین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان کم برخوردار توسط بسیج اجرایی شده است، ‏گفت: طرح جهاد آموزشی با استفاده از ظرفیت مدیران مدارس، معلمان بسیجی شاغل و بازنشسته و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان به اجرا در خواهد آمد.

‏وی آسیب های فضای مجازی را یکی از دغدغه های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: شرکت صنایع آموزشی وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در حال تولید تبلت های دانش آموزی است که فقط کاربری آموزشی دارند و وزارت ارتباطات نیز در حال تهیه سیم کارت های دانش آموزشی برای ارتباط امن دانش آموزان است.

‏رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه مصاحبه درخصوص امتحانات دانش آموزان استثنایی گفت: تمام تلاش ما این بود که امتحانات حضوری برگزار شود اما به دلیل شرایط موجود و تصمیم ستاد ملی کرونا، امتحانات غیر نهایی در بستر شبکه شاد انجام خواهد شد.

‏حسینی با اشاره به شیوه های آموزش دانش آموزان استثنایی گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت شبکه شاد و برای پوشش حداکثری ۸۳ هزار دانش آموزان استثنایی در مدارس ویژه، پایگاه آموزش مجازی و اپلیکشین جامع آموزشی طراحی شده است و همچنین آموزش های منزل محور نیز در حال انجام است. ارائه خدمات توانبخشی در دوران کرونا نیز ادامه دارد و اعتبار خدمات حمایتی و خدمات توانبخشی برون و درون مدرسه ای صد درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر در ادامه گفت: امید است رتبه بندی معلمان که گام بزرگی جهت افزایش منزلت، انگیزه و مهارت معلمان است در آستانه هفته معلم در مجلس به تصویب برسد. در تلاش هستیم مزایای شغلی معلمان استثنایی به پیش از قانون خدمات کشوری برگردد و تلاش می کنیم نیرو های توانبخشی در رسته معلمان قرار گیرند تا این نیروها نیز مشمول رتبه بندی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار