پوشش ۱۰۰ درصدی برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان خراسان شمالی 

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در بخشی از نشست شورای راهبر‌ی که با محوریت ارائه گزارش فعالیت آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی برگزار شد از فعالیت‌های این استان به‌ویژه پوشش ۱۰۰ درصدی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان علی رغم شرایط کرونایی تقدیر کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
پوشش ۱۰۰ درصدی برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان خراسان شمالی 

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که با حضور اعضای شورای راهبری و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی استان ها برگزار شد با بیان اینکه افزایش پوشش تحصیلی در استان خراسان شمالی به خوبی محقق شده است، گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان طیف اتیسم و افتتاح مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در مناطق روستایی از اقدامات موثر آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی است.

معاون وزیر با بیان اینکه اولین مرکز جامع کشوری تشخیصی، توانبخشی و مشاوره ای با تمامی تجهیزات و امکانات در استان خراسان شمالی افتتاح شده است، گفت: ایجاد اتاق های چندحسی، اتاق های آکوستیک، اتاق تربیت شنیداری، اتاق های کاردرمانی و اتاق آموزش هنر زندگی از نکات برجسته فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی است.

وی افزود: ساخت مجتمع بزرگ دانش آموزان استثنایی و مرکز توانبخشی مهرگان، ایجاد سالن ورزشی مجهز و گلخانه برای دانش آموزان با نیاز های ویژه از دیگر اقدامات ارزشمند این استان است.

حسینی ادامه داد: برگزاری ۹ میز گفتگوی تخصصی با همکاری پارلمان اولیا، پیاده سازی اطلس یادگیری با رویکرد استفاده از شبکه شاد، راه اندازی سامانه بارکد خوان کتب استثنایی و ایجاد کتابخانه تخصصی از دیگر کارهای برجسته استان خراسان شمالی است.

معاون وزیر با بیان اینکه از ۲۱۰ مدرسه موردنیاز طرح خشت تا بهشت، ۱۱ مدرسه مربوط به استان خراسان شمالی است گفت: از این تعداد با مشارکت خیرین ۶ مدرسه در حال ساخت است و باید تلاش شود مدرسه اتیسم استان نیز به بهره برداری برسد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه خراسان شمالی بیش از ۱۸۰ هزار دانش آموز دارد و ۳۷ هزار و ۵۷۴ دانش آموز کم برخوردار این استان نیاز به تبلت دارند، گفت: در حوزه دانش آموزان عادی تاکنون تنها ۱۲۰۰ تبلت فراهم شده است و استان خراسان شمالی در ده استان پایین کشور رتبه ششم را دارد که نیازمند تلاش بیشتر در جهت جلب مشارکت خیرین است.

وی افزود: در حوزه دانش آموزان استثنایی ۲۴۰ تبلت از ۴۰۰ تبلت مورد نیاز در قالب تفاهم نامه با استان خراسان شمالی از جانب سازمان آموزش و پرورش استثنایی فراهم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار