غبار فراموشی بر چهره معلولین بهارستان

بهارستان(پانا)-اداره بهزیستی بهارستان در روز های سخت کرونا از مشکلات معلولین غافل نشود.

کد مطلب: ۱۱۷۷۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
غبار فراموشی بر چهره معلولین بهارستان

در این روزه هایی که کرونا سایه‌ سنگین خود را بر سر مردم انداخته علاوه بر این که سلامت مردم تهدید می کند، مشکلات معیشتی فراوانی را نیز برای افراد ایجاد کرده که به دلیل سوء مدیریت مسئولین این مشکلات دوچندان شده و از طرفی هم با شدت گرفتن این ویروس که اکثر کسب و کارها را به تعطیلی کشانده و آسیب ها و مشکلات جدی برای افراد ایجاد شده است.

اما مشکلات معلولین به لحاظ وجود ناتوانی جسمی،حرکتی و ضمن این که بیشتر از هر فرد دیگری در معرض ابتلا به کرونا هستند در این ایام دوچندان می شود که اگر به موقع از لحاظ مالی حمایت نشوند می تواند خسارت های جبران ناپذیر به لحاظ روحی و روانی برای خود و خانواده خود ایجاد کند ونیازمند توجه جدی مسئولین هستند تا بتوانند به سهولت و بدون مشکل از ظرفیت های جامعه استفاده کنند.

از این رو به سراغ نوجوان نسیم‌شهری رفتیم تا پای درد دل این نوجوان پانزده ساله بنشینیم که طی صحبت‌های این نوجوان، متوجه شدیم که این فرد در دوران کودکی به دلیل اشتباه پزشکی دچار معلولیت جسمی،حرکتی وکم‌بینایی شده که به مرور زمان این مشکلات بیشتر نمایان شد تا جایی که این نوجوان پانزده ساله با شدت گرفتن مشکل بینایی خود به طور کامل و خانه نشین می شود و دیگر قادر به ادامه تحصیل نبوده ‌است.

مادر این نوجوان پانزده ساله ضمن گلایه از اداره بهزیستی شهرستان بهارستان که در خط مقدم ارائه خدمات به این افراد است گفت: با توجه به این که هزینه‌های سنگین تهیه دارو،اقلام بهداشتی و تجهیزات توانبخشی برای ما دراین شرایط اقتصادی بسیار دشوار استو متاسفانه اداره بهزیستی شهرستان که متولی اصلی رسیدگی به امور معلولین است هیچگونه حمایتی از ما نمی‌کند و حتی از پرداخت حق پرستاری که کم‌ترین خواسته من است، خوداری می کنند.

او با اشاره به امکانات محدود بهارستان گفت: به دلیل نبود مرکز کاردرمانی در شهرستان روزانه با صرف هزینه‌های بالا خود را به تهران می رسانده تا بتوانیم از امکانات آن بهره‌مند شویم که به دلیل هزینه‌های بالای این مراکز مدت‌هاست از دریافت خدمات آن‌ها محروم شده‌ایم.

امیدواریم اداره بهزیستی شهرستان، مسئولین و خیرین با دیدن صحبت‌های این مادر و فرزند با حمایت‌های مالی به موقع خود یاری گر این خانواده نسیم شهری در این روزهای سخت باشند.

خبرنگار: محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار