رئیس شبکه بهداشت شهرستان بهارستان:

تنها 50 درصد صنوف محدودیت‌ها را رعایت می کنند

بهارستان(پانا) – به دلیل عدم وجود پشتوانه‌ مالی اجرای بهینه‌ محدویت‌ها توسط صنوف صورت نمی گیرد و نیمی از اصناف تعطیل نیستند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
تنها 50 درصد صنوف محدودیت‌ها را رعایت می کنند

دانوش دمیریان،رئیس شبکه بهداشت شهرستان بهارستان گفت: یکی از وظایف شبکه بهداشت حفظ سلامت شهروندان به خصوص در ایام کرونا است و با توجه به وضعیت قرمز شهرستان و اعمال محدودیت‌ها در تلاشیم تا با کمک مردم از این وضعیت بحرانی خارج شویم که متاسفانه مردم در این راه با نادیده گرفتن محدودیت‌ها مسیر خروج از این بحران را دشوارتر ساخته‌اند.

دمیریان گفت: از زمان اجرای محدودیت‌ها تنها پنجاه درصد صنوف با ما همکاری داشته‌اند که شاید این موضوع هم نتیجه عدم پشتوانه مالی برای اصناف باشد و با توجه به این که شبکه بهداشت وظیفه‌ای جز نظارت بر اجرای محدودیت‌ها را ندارد در کنار اداره صنعت، معدن و تجارت و همچین اتاق اصناف بهارستان اقدام به پلمب واحدهای صنفی متخلف کرده است که از هجدهم فروردین ماه تا به امروز 249 واحد صنفی توسط بازرسان شبکه بهداشت پلمب شده است.

او با اشاره به واکسیناسیون گروه‌های اولویت دار گفت: تزریق واکسن بر اساس اولویت‌هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود صورت می گیرد که،کادر درمان، کارکنان شبکه بهداشت و کارکنان بخش عفونی بیمارستان که در اولویت تزریق واکسن کرونا بودند تزریق واکسن آنان در هفته آینده به اتمام خواهد رسید و سی نفر از جانبازان بالای پنجاه درصد واکسینه شدند و همچنین بر اساس فرخوانی که به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشتیم به آن گروه از پاکبانانی که تمایل به دریافت واکسن داشته اند نیز تزریق شده و ادامه خواهد داشت.

دمیریان ادامه داد: با تزریق واکسن مردم در برابر ابتلا به کرونا ایمن نخواهند شد، اما دیگر خطر مرگ در این افراد دفع خواهد شد و در پیک چهارم کرونا اکثر افرادی که به کرونا میتلا می‌شوند از نوع انگلیسی خواهد بود پس مردم باید تا زمان انجام واکسیناسیون عمومی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت بهارستان گفت: با توجه به جمعیت بالای شهرستان متاسفانه امکانات پزشکی پاسخگوی جمعیت نیست و باید به تعداد شهروندی که وجود دارد یک تخت بیمارستانی وجود داشته باشد، اما به لطف همکاری مسئولان و مدیریت خوب ریاست بیمارستان شهرستان این محدودیت ها تا به صورت چشم‌گیری کاهش پیدا کرده، اما در حوزه بهداشت هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

خبرنگار:محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار