کتاب پرنیان 18 آثار برگزیده هنرهای دستی و تجسمی دانش‌آموزان کشور منتشر شد

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی از چاپ و انتشار کتاب پرنیان 18 آثار برگزیده هنرهای دستی و تجسمی دانش‌آموزان کشور در سی و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری فردا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کتاب پرنیان 18 آثار برگزیده هنرهای دستی و تجسمی دانش‌آموزان کشور منتشر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی گفت: یکی از امور اصلی و سرنوشت ساز در زندگی انسان‌ها هنر است که می تواند عامل پیشرفت و ترقی و یا گمراهی شود انسان را به تعالی و کمال برساند یا او را به سمت سقوط در ظلمات و مسیر شیطانی بکشاند.

وی ادامه داد: هنگامی که احساس و فعالیت هنری مانند چشمه سار زلال به جریان افتاد در مسیر خود به پای درختان و گل ها خواهد رسید و از منبعی پاک جاری شود موجب تقویت ریشه و حاصلخیزی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی ادامه داد : آشنا کردن دانش آموزان با تجربیات هنری می‌تواند آنها را با میراث گذشتگان و هنرمندان ایران زمین آشنا سازد و زمینه را برای رشد و خلاقیت سازنده ی آن ها فراهم کند کودکان و نوجوانان از همان سنین کودکی باید به فراگیری تجربیات هنری مشغول شود تا در کنار دروس خود به فعالیت‌های هنری هم مشغول شوند و در زمینه شعر و ادبیات نقاشی و خطاطی به تجربیات خوبی دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: سی و هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور (فردا ) در بخش هنرهای دستی و تجسمی، سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ در بین ۳۳ استان، مدارس ایرانی خارج از کشور، آموزش و پرورش عشایر در دو بخش هنرهای سنتی و دستی و هنری های معاصر برگزار شد.

رمضانی افزود: هنرهای سنتی دستی در گرایش خط نستعلیقف خط شکسته نستعلیق، خط ثلث، خط نسخ، نقاشیخط ،نگارگری، تذهیب و تشعیر گل و مرغ، نقش قالی، قالی بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، نمدمالی، پته‌دوزی، خاتم کاری، مشبک کاری ،ملیله کاری، منبت کاری، معرق کاری ،میناکاری، قلمزنی ،کاشی سفالگری، و مجسمه سازی است و در بخش هنرهای معاصر هم طراحی با مداد، طراحی با ذغال، طراحی با قلم فلزی، طراحی با آبرنگ ،نقاشی با مداد رنگی، طراحی با آب مرکب، نقاشی با رنگ روغن، نقاشی با گواش، نقاشی با پاستل، نقاشی دیجیتال، تصویرسازی، چاپ دستی، کاریکاتور،طراحی پوستر، طراحی جلد کتاب، طراحی آرم و عکاسی فتومونتاژ که در مجموع ۴۳ رشته در چهار مرحله‌ای مدرسه منطقه استان و کشور برگزار شد.

وی با اشاره به شرایط پیش آمده و جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر کرونا گفت: حضور فیزیکی دانش‌آموزان ممکن نبود و برای جلوگیری از وقفه در روند این جشنواره شیوه‌نامه مجازی ارسال آثار برای تمامی استانها ارسال شد که خوشبختانه با همکاری مناسب این عزیزان آثار هنری دستی و تجسمی فاخر از دانش آموزان به تعداد ۳ میلیون و ۳۴۷ هزار ۴۸۹ در مرحله اول جشنواره شرکت کردند و تعداد ۲۵۰۳ اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرد و در نهایت ۶۲۸ اثر در مرحله کشوری برگزیده شدند و ۱۱۴ نفر رتبه اول ۱۲۳ نفر رتبه دوم و ۱۲۳ نفر رتبه سوم معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی همچنین ادامه داد: در این دوره داوران بسیار به نام و معروف هنری کشور ما را یاری کردند و همکاری بسیار نزدیکی را با ما داشتند. که آثار همه برگزیدگان در کتاب پرنیان 18 به چاپ رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار