افزایش ۶ برابری اعتبارات راه‌سازی در سیستان و بلوچستان

ساخت هر کیلومتر بزرگراه ۴.۵ تا ۵ میلیارد تومان هزینه دارد

زاهدان (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبارات جاده‌ای استان افزایش ۶ برابری داشته است گفت امسال ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده‌های این استان اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۶ برابری اعتبارات راه‌سازی در سیستان و بلوچستان

عطاالله اکبری اظهار کرد: انجام پروژه‌های زیرساختی همچون ارتقا وضعیت راه‌ها و بزرگراه‌ها در جنوب شرق کشور از اولویت‌های دولت یازدهم و دوازدهم برای بهبود جایگاه استراتژیک سیستان و بلوچستان در منطقه بوده است.

وی افزود: برنامه‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اتفاقات بزرگی در زمینه توسعه این استان خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این اداره سعی دارد با جذب منابع مالی مطمئن به ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان سرعت بخشد، ادامه داد: با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها تا ۲ سال آینده بخش عظیمی از عقب ماندگی این استان در حوزه بزرگراهی برطرف خواهد شد.

اکبری بیان کرد: هم‌اینک شبکه جاده‌ای بم - زاهدان، زاهدان- بیرجند، زاهدان - زابل، زاهدان- خاش و جاده ترانزیتی محمد آباد - زهک با تمام ظرفیت در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات جاده‌ای انجام شده ۱۲۰ کیلومتر مسیر اصلی و اتوبان در پنج محور آماده بهره‌برداری می‌شود.

اکبری بیان کرد: هم اینک ساخت هر کیلومتر بزرگراه بین ۴.۵ تا ۵.۵ میلیارد تومان هزینه دارد و تا پایان سال ۱۰ کیلومتر دیگر از بزرگراه زابل - زاهدان حدفاصل دو راهی دشتک تا ۵ کیلومتری شیله به بزرگراه تبدیل می شود.

وی ادامه داد: مجموعه اعتبار بزرگراه زابل - زاهدان در سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان بوده است که امسال به ۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تکمیل خط ترانزیت محمدآباد - میلک در شمال استان خبر داد و گفت: این جاده به طول ۴۱ کیلومتر تاکنون ۳۱ کیلومتر آن تکمیل شده است و تا پایان دولت، باقی مانده آن به اتمام می رسد.

وی یکی از پروژه های مهم را بهسازی معابر پنج محله حاشیه شهر زابل عنوان کرد و گفت: این پروژه با حمایت و همکاری نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار سیستان وبلوچستان و اداره کل راه و شهرسازی استان در محلات حاشیه شهر هیرمند، اسلام آباد، معصوم آباد، حسین آباد و رسالت با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در حال اجرا است.

اکبری تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۱۸۰ هزار متر معابر حاشیه شهر آسفالت می شود و از جمعیت ۱۴۰ هزار نفری شهر زابل ۵۰ هزار نفر از آن در پنج محله نفع می برند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار