معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

۶۵ درصد بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان در ۲ سال اخیر ساخته شده است

زاهدان (پانا)- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت ۶۵ درصد بزرگراه‌ها این استان در ۲ سال اخیر ساخته شده و همچنین طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان امسال ۶۰ کیلومتر دیگر در ۱۶ قطعه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
۶۵ درصد بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان در ۲ سال اخیر ساخته شده است

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، منصور بیجار اظهار کرد: در گذشته تنها ۱۷۷ کیلومتر بزرگراه در استان داشتیم که هم‌اینک به ۳۳۴ کیلومتر رسیده است.

وی بیان کرد: توجه به مناطق محروم در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بسیار تاکید شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اتفاقات خوبی در حاشیه شهرهای زابل، زاهدان و چابهار انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه هر منطقه دچار آسیب‌های خودش است افزود: سند ملی حاشیه نشینی وظایفی را برای هر دستگاه مشخص کرده در این استان به دلیل شرایط خاص از جمله پایین بودن سرانه‌های درآمدی در حوزه شهری و روستایی، پدیده خشکسالی و عدم سرمایه گذاری بنگاه‌های اقتصادی باعث شد تا حاشیه نشینی در استان به گونه‌ای دیگر رقم بخورد.

بیجار خاطرنشان کرد: بر اساس سند ملی حاشیه نشینی اقداماتی از چند شهر بزرگ شروع شد و هم‌اینک ۹ شهر استان در رابطه با سکونتگاه‌های حاشیه شهر برنامه اجرا و بیش از پنج هزار و ۴۷۲ هتکار و ۱۸۸ محله شناسایی که ۳۶ محله به عنوان هدف تعین شد که زاهدان ۹ محله هدف دارد.

وی افزود: با ورود استانداری و بنیاد مسکن به عنوان مجری ساماندهی حاشیه نشینی ۱۰ هزار واحد مسکونی که برای هر واحد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شد.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهرداری زاهدان ۶۰ تا ۷۰ درصد منابع خود را در حاشیه شهر هزینه کرد تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان بابت تاسیسات زیربنایی و روبنایی شهرداری زاهدان مصوب شد که شرکت بازآفرینی شهری نیز بسیار کمک کرد.

شهردار زاهدان نیز در این بازدید گفت: از ابتدای سال تاکنون سه میلیون و ۵۰۰ متر مکعب از معابر شهر زاهدان آسفالت شده است.

عبدالقادر پربار خاطرنشان کرد: بیش‌از ۹۳ پروژه عمرانی،خدماتی و رفاهی با اعتباری افزون‌بر ۵۵۸ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری و کلنگ‌زنی هستند که از این تعداد ۱۱ پروژه با اعتبار ۴۲۵ میلیارد تومان آماده کلنگ‌زنی و ۸۲ پروژه با اعتبار ۱۳۳ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

وی افزود: یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر شمال شهر زاهدان بهسازی، ۲۰۰ هزار متر طول برای هدایت آب‌های سطحی و ۱۵۰ هزار متر مربع فضای سبز ساخته شد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید اظهار کرد: با وجود اینکه گاز به در منازل ۸۳ درصد شهروندان زاهدانی رسیده اما تنها ۳۶ درصد شهروندان اقدام به گازکشی یا انشعاب‌پذیری منازل خود کرده‌اند.

رضا پنجابی افزود: استقبال نکردن شهروندان زاهدانی از اشتراک‌پذیری ۲ علت دارد عامل نخست آن شرایط بازار و هزینه‌های اقتصادی است که در راستای مسوولیت اجتماعی با پیگیری‌های انجام شده هریک از متقاضیان اشتراک گاز می‌تواند از تسهیلات کم‌بهره پنج میلیون تومانی استفاده کند که با مساعدت استاندار در تلاش هستیم تا این مبلغ افزایش یابد و دوم اینکه همزمان با وصل اشتراک گاز کارت سوخت مشترکان جدید قطع می‌شود که همین مساله باعث شده تمایل شهروندان به استفاده گاز شهری کاهش یابد.

شهردار منطقه پنج نیز در این بازدید گفت: در سال جاری شهرداری منطقه پنج، ۸۲ پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۷۹ درصد در دست اجرا دارد.

نذیراحمد هاشم‌زهی بیان کرد: در مقوله آسفالت حدود ۳۱۲ هزار مترمربع در نقاط مختلف این منطقه در حال انجام است که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش عمکرد داشتیم و تلاش می‌کنیم تا این آسفالت به۴۰۰ هزار متر مربع برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار