مدیر کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی:

دارالقرآن‌ها در گسترش فرهنگ قرآنی در کشور و تامین سلامت معنوی جامعه نقش موثری دارند

تهران( پانا) - به گفته مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی فاصله گرفتن از قرآن به عنوان یک کتاب الهی و حجت الهی مشکلات را در جامعه بیشتر خواهد کرد و کمک به گسترش مفاهیم قرآن می‌تواند مشکلات معنوی و روانی در جامعه کاهش دهد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دارالقرآن‌ها  در گسترش فرهنگ قرآنی در کشور و تامین سلامت معنوی جامعه نقش موثری دارند

مسعود شکوهی، مدیر کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره دوسالانه توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سراسر کشور که امروز در تالار فرهنگ به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد گفت: خدمت در حوزه قرآن می‌تواند به بخشی از خدمات ما در بحث سلامتروان کمک کند زیرا تمسک جستن به قرآن در زندگی فردی و اجتماعی افراد و سلامت روان آنها بسیار موثر است.

وی افزود: فعالیت در حوزه قرآن را می توانیم یکی از وجوه سلامت ذکر کنیم زیرا وجوه مختلفی برای سلامت وجود دارد که بخشی از آنها سلامت فردی و سلامت اجتماعی است که حوزه قرآن به تحول در بخش سلامت معنوی جامعه کمک می کند البته متاسفانه ما در بخش سلامت معنوی جامعه کمتر کار کرده‌ایم.

مدیر کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ادامه داد: باید به سلامت معنوی به عنوان یکی از پایه های اصلی سلامت که جنبه درمان گرایی نیز دارد توجه جدی و عملی داشته باشیم زیرا بسیاری از کشورها در حوزه معنا درمانی فعالیت هایی انجام داده اند که بسیار در سلامت فردی و اجتماعی موثر بوده است.

وی یادآور شد: قرآن کتابی است که می‌تواند الهام بخش باشد و نیاز دارد که در این زمینه بیشتر تلاش شود و برای تامین محتوای مورد نیاز در برخی از اصول و معیارهای درمانی می‌توانیم از مفاهیم بلند این کتاب الهی بهره مند شویم.

شکوهی تصریح کرد: فاصله گرفتن از قرآن به عنوان یک کتاب الهی و حجت الهی مشکلات را در جامعه بیشتر خواهد کرد و کمک به گسترش مفاهیم قرآن می‌تواند مشکلات معنوی و روانی در جامعه کاهش دهد.

وی افزود: همانطور که می دانید اکنون جهان با بحران شیوع کرونا مواجه است که برخی را با افسردگی و استرس مواجه کرده است که تمسک جستن به قرآن می‌تواند در این بخش نقش مهمی ایفا کند و مطالعات دانشگاهی مختلف و پژوهش ها نشان می دهند توجه به مفاهیم بلند کتب الهی می تواند تاثیر زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.

وی در خاتمه گفت: دارالقرآن ها می توانند در گسترش فرهنگ قرآنی در کشور و تامین سلامت معنوی جامعه نقش موثری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار