معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین:

۲۵ هزار حافظ قرآن در مدارس استان قزوین تربیت می‌شوند

قزوین (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت در راستای تحقق منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب ۲۵ هزار حافظ قرآن مجید طی ۸ سال در آموزش و پرورش استان قزوین و در مجموعه مدارس تربیت خواهند شد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ هزار حافظ قرآن در مدارس استان قزوین تربیت می‌شوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین محمدزاده، اظهار کرد: در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم تربیت ۱۲۵ هزار نفر حافظ قرآن در دستگاه‌های مختلف سهم استان قزوین است.

محمدزاده با اشاره به بحث تجهیز دارالقرآن‌ها ادامه داد: تربیت عمده حافظان قرآن کریم در دارالقرآن‌ها اتفاق می‌افتد؛ البته در مدارس ابتدایی هم طی هماهنگی صورت‌گرفته با معاونت آموزش ابتدایی آموزگاران مکلف هستند که در ساعات مقرر به حفظ قرآن بپردازند، اما مهد اساسی آموزش قرآن کریم با همه لایه‌ها به ویژه تربیت حافظان در دارالقرآن‌ها رقم می‌خورد.

وی تربیت حافظان قرآن را یکی از تکالیف اساسی در حوزه پرورشی دانست و یادآور شد: همه دستگاه‌های دخیل از جمله اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس را دعوت کردیم تا در خدمت قرآن باشند. البته کمک‌هایی تا الآن بوده که کفاف شرایط امروز را نمی‌دهد.

معاون آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین گفت: با توجه به اینکه این سند هدف در نظام‌نامه تعلیم و تربیت را رساندن دانش‌آموزان به حیات طیبه معرفی می‌کنند، به همین خاطر اهرم، بازو و قوت دلی بالاتر از قرآن نداریم و بعد از قرآن هم اهل بیت(ع) و هیئات مذهبی را حتی در شرایط قرآنی تعریف می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار