کرونا و دغدغه‌های آموزشی در هنرستان بعثت محمودآباد؛

به امید روزی که دوباره پشت میز و نیمکت‌‌ها با حال خوب دور هم جمع شویم

ساری (پانا) - کرونا و نتیجه‌ این بیماری، تعطیلات اجباری بسیاری از مشاغل و اماکن را در پی داشت و فعالیت مدارس یکی از آنان است که دانش‌آموزان را پای آموزش‌های مجازی نشاند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
به امید روزی که دوباره پشت میز و نیمکت‌‌ها با حال خوب دور هم جمع شویم

در پی همه‌گیری ویروس کرونا و درگیری چشم‌گیر افراد جامعه با آن، نگرانی خانواده‌ها از خروج فرزندان‌شان از منزل و اصرار بر تعطیلی مدارس، آموزش‌های مجازی جایگزین آموزش‌های مدارس شده و روز به روز این آموزش‌ها توسعه یافته‌تر می‌شود‌.

معلمان با ایجاد کانال‌های آموزشی در فضای مجازی آموزش‌های مجازی را سراسری کردند. در حالی که همگان عزم جزم کرده‌اند برای از بین بردن بیماری کووید۱۹، اما از وظایف خود غافل نماندند و تحصیل همچنان ادامه دارد.

از سویی فراگیری آموزش‌های مجازی، انجام به موقع آموزش‌ها و ارتباط قابل قبول میان دانش‌آموزان و دبیران، دلواپسی خانواده‌ها برای آموزش فرزندانشان را کم‌ کرده است.

امروز هنرآموزان و هنر جویان هنرستان دخترانه بعثت شهرستان محمودآباد با پانا به گفتگو نشستند. هنرستان بعثت 270 هنرجو دارد که در 4 رشته شبکه و کامپیوتر، معماری داخلی، حسابداری و گرافیک تحصیل می‌کنند.

در آموزش مجازی صداقت مهم است

مهسا شیرزاد هنرآموز این هنرستان است. او معتقد است که آموزش از راه دور از طریق فضای مجازی هم معایبی دارد و هم مزایایی. «معایب این نوع آموزش در درجه اول سرعت نت و نبود گوشی و سیستم آموزشی است و بعد امکان تقلب و خوب متوجه نشدن دانش‌آموزان در برخی دروس.»

او تأخیر در برگزاری کلاس‌های آنلاین و عدم ارسال به موقع تکالیف و نبود به موقع در امتحانات و همکاری نداشتن بعضی هنرجویان را ناراحت‌کننده توصیف می‌کند.

شیرزاد می‌گوید: «دنیا رو به پیشرفت تکنولوژی است. اگر در هر کاری صداقت و رو راستی باشد خیلی خوب جواب می دهد و صد در صد هنرجویان راحت تر از دبیران و هنر آموزان خواهند بود.»

هنرآموز هنرستان بعثت اظهار امیدواری می‌کند روزی برسد که دیگر ویروس کرونا نباشد و دوباره در کنار هم حالمان خوب باشد.

آموزش مجازی تبعیض‌ها را از بین برد

عارفه خسروی، هنرجوی مقطع دوازدهم هنرستان بعثت، آموزش از راه دور را «خوب» توصیف می‌کند. «زمان آموزش کم است و دبیران در ساعات غیرمرتبط تولید محتوا ارسال و پرسش تصویری می‌گیرند که اگر هنرستان باز بود این کار ممکن نبود.»

این هنرجو تاکید می‌کند: «بعضی هنرجویان دسترسی به گوشی همراه و اینترنت ندارند و یک مشکل جدی است. چه خوب است اگر این هنرجویان شناخته شوند و به صورت دیگری به این دسته از عزیزان درس داده شود.»

او در رابطه با مزایای آموزش از راه دور می‌گوید: «در شرایط کنونی تعداد دانش‌آموزان بیشتری جذب فضاهای آموزشی شده‌اند و خوشحالم برای دانش آموزان و هنرآموزانی که به هر دلیلی از موقعیت یکسان با اغلب دانش آموزان برخوردار نبوده‌اند، در این فضا قادرند بدون هیچگونه تبعیضی مشغول به تحصیل و یادگیری دروس باشند.»

خسروی زحمات و کارهای هنرآموزان در این ایام را قابل احترام می‌داند و تأکید می‌کند که کار آنان سخت‌تر شده است.

وجود فایل‌های آموزشی در گوشی همراهم خوشایند است

غزاله جامع، هنرجوی مقطع یازدهم این هنرستان هم‌ آموزش مجازی را خیلی خوب و مطلوب توصیف می‌کند. «بدون لباس فرم در کلاس‌ها حضور داریم و راحت‌تر درس‌هایمان را می‌خوانیم.»
او اشاره می‌کند از اینکه فایل‌های درسی را به صورت دائم در تلفن‌ همراهش دارد برایش خوشایند است و زمان مرور و مطالعه بیشتری را در اختیارش می‌گذارد.

جامع، این نوع آموزش را دارای معایبی نیز می‌داند. «معایب آموزش از راه دور این است که باعث شده کمی دشوارتر مطالب درسی را یاد بگیریم. هزینه‌ها را هم مقداری بالا برده هم برای خرید بسته‌های اینترنتی و هم کتاب‌های آموزشی برای یادگیری بیشتر مطالب. زمان دهی برای امتحانات کلاسی و ماهانه خیلی کم و کوتاه است.»

او از برخی هنرآموزان هم گله‌مند است که جواب و پیغامی که هنرجویان برایشان ارسال می‌کنند را نادیده می‌گیرند و می‌گوید: «بهتر است فرصتی برای جواب پیغام‌های ما هم داشته باشند.»

جامع اما در مجموع زحمات هنرآموزان را چشمگیر می‌داند. «از آن‌ها ممنونیم به امید روزی که دوباره دور هم پشت میز و نیمکت‌ها با حال خوب جمع شویم.»

دانش‌آموز خبرنگار: سوگند شکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار