با وجود زرد شدن وضعیت کرونایی برخی از شهرهای مازندران؛

دانش‌آموزان مازندرانی از کلاس‌های حضوری استقبال نکردند

ساری (پانا) - با وجود زرد شدن وضعیت کرونایی برخی از شهرهای مازندران، استقبال سرد دانش‌آموزان از حضور در کلاس درس، نشان از عدم تمایل خانواده‌ها به خروج فرزندانشان از منزل و بازگشت به روزهای پیشین مدرسه را دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مازندرانی از کلاس‌های حضوری استقبال نکردند

طبق بررسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مازندران از چهارم بهمن ماه به طور رسمی از وضعیت قرمز خارج شد و نه تنها هیچ منطقه قرمز کرونایی در این استان وجود نداشت، بلکه هفت شهرستان نیز به دلیل کاهش سرعت شیوع و تعداد بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان به وضعیت زرد وارد شدند؛ وضعیتی که بازگشایی مدارس برای برگزاری کلاس های حضوری را برای برخی مقاطع و پایه های تحصیلی امکان‌پذیر کرد.

آموزش و پرورش مازندران هم به دنبال ورود برخی شهرستان‌ها به وضعیت زرد کرونایی، اعلام کرد که مدارس در این مناطق باز است ولی حضور دانش‌آموزان اجباری نیست. با این وصف برخی از این شهرستان‌ها برگزاری کلاس‌های حضوری را طی هفته گذشته تجربه کردند.

طبق اعلام آموزش و پرورش مازندران، بر اساس ابلاغ وزارتی برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس شهرستان های دارای وضعیت زرد برای پایه اول و دوم ابتدایی، مدارس با جمعیت زیر ۵۰ نفر و همچنین رشته‌های کارگاهی فنی و حرفه‌ای و کار دانش بر اساس صلاحدید والدین و شورای آموزش و پرورش بلامانع بود، اما تازه‌ترین بررسی نشان می‌دهد که حتی با فراهم شدن شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس مناطق زرد کرونایی مازندران، استقبال دانش آموزان محدود بود و بسیاری از دانش‌آموزان این مناطق ترجیح دادند کلاس‌های درس خود را در فضای مجازی دنبال کنند.

طبق این بررسی، از مجموع دانش آموزان پایه نخست ابتدایی تنها ۱۷.۶۸ درصد و از مجموع ۴۴ هزار و ۷۶۸ دانش آموز پایه دوم ابتدایی فقط ۱۷.۷۵ درصدی حاضر شدند با آمدن به مدرسه در کلاس های حضوری شرکت کنند.

همچنین از کل ۴۴ هزار و ۶۰۷ دانش آموزان سه مقطع متوسطه رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مازندران که بخشی از دروسشان کارگاهی بوده و به صورت مجازی عملاً امکان پذیر نیست، فقط ۱۶.۱۸ درصد آنها به مدرسه رفتند و در کلاس حضوری مشارکت کردند.

علاوه بر این کلاس های حضوری در مدارس زیر ۵۰ نفر استان نیز تشکیل شد از مجموع ۱۸ هزار و ۱۸۴ دانش آموز این مدارس ۲۵.۹۶ درصد بر سر کلاس درس در مدارس حاضر شدند.

استقبال سرد دانش‌آموزان رشته‌های کارگاهی از کلاس‌های حضوری

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره وضعیت استقبال دانش آموزان از کلاس‌های حضوری در هفت شهرستان زرد گفت: «برگزاری کلاس‌های حضوری در این شهرستان‌ها نیز چندان قوی نبود.»

علیرضا سعدی پور افزود: «دانش آموزان شهرستان‌های زرد کرونایی در پایه اول ابتدایی ۲۸.۶درصد، پایه دوم ابتدایی ۲۷ درصد در مدارس حاضر شدند و کلاس درس حضوری برای آنها برگزار شد.»

به گفته او در مدارس با جمعیت زیر ۵۰ نفر این مناطق نیز حدود ۳۰ درصد در کلاس‌های درس حضوری شرکت کردند و بقیه ترجیح دادند در کلاس‌های مجازی و آنلاین آموزش را دنبال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین به استقبال سرد دانش‌آموزان رشته‌های کارگاهی از کلاس‌های حضوری اشاره کرد و گفت: «یک هفته گذشته با وجود سه ماه تعطیلی کلاس‌های کارگاهی تنها ۳۷ درصد دانش آموزان رشته‌های مهارتی در هفت شهرستان زرد در کلاس‌های حضوری شرکت کردند.»

سعدی پور مهم‌ترین علت استقبال سرد از کلاس‌های حضوری را مخالفت والدین با حضور فرزندانشان در مدرسه عنوان کرد و افزود: «اغلب والدین به دلیل سایه سنگین ویروس کرونا ترجیح می دهند فرزندانشان در خانه تحصیل را ادامه دهند.»

او محدودیت فضا برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی در مدارس را نیز از دیگر دلایل بی‌میلی دانش‌آموزان و والدین دانست و گفت: «محدودیت مواد ضدعفونی کننده و توصیه کادر آموزشی نیز بر تداوم آموزش مجازی بی تاثیر نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار