رئیس اداره نظارت و بازرسی وزارت آموزش و پرورش:

هدف ارزیابی و نظارت، اصلاح نواقص و بهبود امور است

تبریز(پانا) - رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در جلسه هماهنگی ارزیابی عملکرد آموزشی مدارس استان آذربایجان شرقی در تبریز گفت رویکرد در این طرح بیشتر جنبه نظارتی بوده و هدف اصلاح نواقص و بهبود امور است.

کد مطلب: ۱۱۵۵۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف ارزیابی و نظارت، اصلاح نواقص و بهبود امور است

جمشید برجکی در جلسه هماهنگی ارزیابی عملکرد مدارس استان آذربایجان شرقی در دوران بیماری کرونا، بر حضور تمامی دانش آموزان در چرخه آموزش تاکید کرد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فلسفه حضور، بیشتر نظارت بر میزان حضور دانش آموزان در چرخه آموزش است.
وی اظهار کرد: شبکه شاد یکی از بسترهای ارزشمند برای پوشش تحصیلی دانش آموزان است.
این مقام مسئول با بیان اینکه شبکه شاد به اذعان صاحبنظران اوایل کار ایراداتی داشته است اضافه کرد: مجموعه وزارت با تمام توان و ظرفیت در صدد رفع نواقص و تکمیل این مهم هستند.
برجکی تصریح کرد: مقام عالی وزارت تاکید بر این نکته دارند که با نظارت دقیق نگذاریم هیچ دانش آموزی از چرخه آموزش دور بماند.
وی همچنین افزود: ارزیابی ها از روزهای دوشنبه و سه شنبه 29 و 30 دی‌ماه به‌مدت دو روز در سه سطح ستاد، منطقه و مدرسه صورت خواهد گرفت.
جمشید برجکی یادآور شد: رویکرد در این طرح بیشتر جنبه نظارتی بوده و هدف اصلاح نواقص و بهبود امور است.
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در این برنامه ضمن بررسی مدارک آموزشی به امحاء مختلف از طریق نظارت بر کلاس های حضوری و یا تماس تلفنی با دانش آموزان فعال در بستر شاد و ... موضوع رصد خواهد شد.

هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل و چرخه آموزش دور باشد

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: رویکرد آموزش و پرورش در دوران دولت تدبیر و امید پوشش تحصیلی حداکثری بوده است.
جعفر پاشایی ادامه داد: 8900 مدرسه دولتی و غیر دولتی در در 39 منطقه و ناحیه استان آذربایجان شرقی کار آموزش حدود 750 هزار نو آموز و دانش آموز را پیگیر هستند.
وی خاطر نشان کرد: برنامه های ما در این دوران همسو با برنامه های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و وزارت آموزش و پرورش بوده است.
پاشایی اضافه کرد: امروز بر حسب ضرورت و برای پایش میزان پوشش تحصیلی، شبکه نظارت بر آموزش تحت عنوان طرح سنجش گران آموزشی در سطح استان اجرا می شود.
معاون آموزش متوسطه استان نیز طی گزارشی گفت: حدودا 78 درصد از دانش آموزان استان در شبکه شاد، 3/7 درصد توسط یاریگران و 13/5 درصد هم از طریق تلویزیون آموزش های خود را دنبال می‌کنند.
عاشور اکرمی افزود: راه های متعددی برای تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان به کار بردیم از جمله تلویزیون، درسنامه، شبکه شاد، یاریگران آموزشی و...
معاون آموزش ابتدایی استان هم گفت: در زمان کرونایی بیشترین آسیب را مقطع ابتدایی دید.
کامیار قهرمانی فرد افزود: در این دوران سه خطر دانش آموزان را تهدید می‌کند که عبارتند از خطر بازماندگی از تحصیل، بازماندگی از آموزش غیر حضوری و خطر تشدید افت کیفیت آموزش و تکرار پایه.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار