در آئین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده؛

کریمی خبر داد: تقدیر از دانش‌آموزان فعال و برتر ابتدایی در حوزه داستان نویسی

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از شرکت بیش از 5 میلیون نفر در برنامه‌های هفته پژوهش خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کریمی خبر داد:  تقدیر از دانش‌آموزان فعال و برتر ابتدایی در حوزه داستان نویسی

فرهاد کریمی در اولین روز هفته پژوهش با حضور خانواده شهید فخری‌زاده و در آئین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده با بیان اینکه شعار هفته پژوهش «مدرسه پژوهش محور، معلم پژوهنده و دانش‌آموز پرسشگر» است به فعالیت‌ها برای شکل گیری جامعه پژوهشی در کشور اشاره و اظهار کرد: در چارچوب فعالیت‌های این هفته فعالیت‌های حوزه ستاد این هفته طراحی شده است و جشنواره تجلیل از پژوهشگران همراه با 15 کمیته برای بررسی آثار بیش از 5 میلیون شرکت کننده در این جشنواره با بیش از هزاران ساعت ارزیابی برگزار شده که در 2شنبه 24 آذرماه هفته جاری رونمایی می‌شود.

وی به روزشمار هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: برای قدرشناسی از دانش‌آموزان پژوهنده مراسمی برگزار می‌شود؛ مدرسه بهترین جایگاه برای پرورش است امسال برای سومین سال متوالی از دانش‌آموزان فعال در دوره اول ابتدایی که در حوزه داستان نویسی دارای برتری بودند تقدیر می‌شود.

کریمی با بیان اینکه امروزه ظرفیت‌های موثری برای تحقیقات آموزشی برای سطح کشور فراهم است عنوان کرد: فعالیت‌های حوزه مدرسه در امر پژوهش نهایتاً منجر به نظام جامع پژوهشی در آموزش و پرورش می‌شود. مهمترین پیام این فعالیت این است که فرایند دانش پژوهشی باید از مدرسه شروع شود و برای توسعه پژوهش در کشور باید در مدارس سرمایه گذاری صورت گیرد.

غلامحسین رحیمی معاون پژوهشی وزیر علوم نیز در این مراسم گفت: در دوران فعالیت ما فردی فکر تبادل دانشجوی دکتری را نمی‌کرد همچنین به ذهن فردی خطور نمی‌کرد که ایران در توسعه جهانی مشارکت کند. ما در این چند سال از نظر تولید مقاله رتبه 15 را داشتیم که امسال به رتبه 14 رسیده ایم. میزان ارجاع به مقالات دانشمندان ایرانی نیز افزایش یافته است.

رحیمی با بیان اینکه امیداوریم این گام‌های استوار را محکم تر برداریم افزود: این استعداد و توانایی در جوانان و محققان ما وجود دارد که ما را به این افتخارات برساند. در یک دهه اخیر به تدریج ساختارهای فناوری رادر کشور فعال کردیم گرچه که هنوز در بحث بین الملل محسوس نیست اما در بحث ملی قابل اتکا است.

معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: افرادی که در این هفته برگزیده می‌‌شوند نماد افراد دیگر در برنامه‌های مختلف هستند؛ نباید فراموش کنیم که آموزش، پژوهش و فناوری ریشه در مدرسه دارد هرچه معلم و دانش‌آموز بیشتر تقویت شوند، کامیابی در سطح بین المللی بیشتر خواهد شد.

رحیمی در پایان تاکید کرد براینکه شروع هفته پژوهش با حضور در مدرسه معنا پیدا می‌کند و مسئولیت سنگینی روی دوش ما می‌گذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار