غلامی: پرونده کنکور نظام قدیمی‌ها بسته شد

پیش بینی می‌شود موضوع «کنکور» در سال ۱۴۰۰ قبل از ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شود

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد در شورای انقلاب فرهنگی موضوع تدبیر یک جایگزین برای کنکور کنونی مطرح است در برخی از رشته‌های پرطرفدار باید یک شاخص وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
غلامی: پرونده کنکور نظام قدیمی‌ها بسته شد

منصور غلامی در حاشیه آئین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده بیان کرد: برنامه حمایت‌های مراکز رشد این است که از طریق اساتید و دانشجویان صاحب ایده حمایت می‌کند لذا مانعی نیست در تیم آنان دانش‌آموزان نیز حضور داشته باشند.

وی درباره موضوع حذف کنکور نیز افزود: در شورای انقلاب فرهنگی موضوع تدبیر یک جایگزین برای کنکور کنونی مطرح است در برخی از رشته‌های پرطرفدار باید یک شاخص انتخاب وجود داشته باشد لذا بر روی این موضوع کار خواهد شد و امیدوارم بتوان یک نتیجه خوب از نظر ارزیابی برای انتخاب دانش‌آموزان برای دانشگاه‌ها به دست بیاید.

غلامی در پاسخ به این سوال که آیا برای حذف کنکور امتحان نهایی ملاک است یا خیر ادامه داد: شاخص اصلی این است که نمره آزمون دانش‌آموز چقدر است اگر بخواهیم به جای این موضوع شاخص بگذاریم باید انتخاب علمی انجام دهیم انتخاب علمی قاعدتا برای یک سال نمی‌توان انجام داد لذا باید چند سال متوالی با یک سیستم ثابت ارزیابی کنیم تا بتوانیم در سراسر کشور دانش‌‌آموزان را در یک سطح استاندارد باهم مقایسه کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه پیش بینی می‌شود این موضوع در سال 1400 قبل از ثبت‌نام کنکور 1401 اعلام شود بیان کرد: موضوع کنکور نظام قدیمی‌ها دوبار در شورای سنجش پذیرش مطرح و تصمیم گرفته شد ادامه پیدا نکند.

وی درباره میزان تفاوت پژوهش‌های ایران نسبت به کشورهای پیشرفته اشاره کرد: پژوهش‌های علمی در سطح دنیا با شاخص‌های مختلف سنجیده می‌‌شود لذا کیفیت تولیدات علمی ما طوری است که در تمام مجامع علمی دنیا و نشریه‌های معتبر چاپ می‌شود و می‌توان گفت جامعه علمی ما جایگاه 15 را دارد.

غلامی درباره رتبه‌های کیفیت مقالات گفت: این موضوع از نظر میزان ارجاعات به مقالات سنجیده می‌شود در این موضوع نیز دارای رتبه بسیار خوبی هستیم همچنین در رتبه بندی‌های سال‌های اخیر سرعت رشد علمی کشور بررسی شده است که در دنیا این سرعت در جایگاه دوم است که نشان می‌دهد محققان با انرژی زیاد کار انجام می‌دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اینکه چقدر دستاوردهای علمی در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: باید جایگاه بین المللی خود را حفظ کنیم و نگاهی به این موضوعات در داخل داشته باشیم. مراکز فناور ما ایده‌هایی دارند که مبتنی بر پژوهش هستند همچنین حدود 12 هزار شرکت دانش بنیادین در وزارت علوم مستقر است که تعدادشان در مجموع 6 هزار شرکت است و ایده‌های آنان یک پایه پژوهشی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار