کانال‌های سرگرمی ایجاد شده از سوی سودجویان در شبکه شاد حذف شدند

حاجی میرزایی: در حال بررسی برای برگزاری بهینه کنکور هستیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بیان کرد رویکردی را امسال به صورت آزمایشی تحت عنوان رویکرد مساله محور پیگیری می‌کنیم که در برنامه ریزی درسی برخی از پایه‌های درسی باشد که انشااله انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۵۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کانال‌های سرگرمی ایجاد شده از سوی سودجویان در شبکه شاد حذف شدند

محسن حاجی میرزایی در حاشیه آیین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده درباره افزایش تعداد پژوهشسرای دانش‌آموزی اظهار کرد: در نگاه اول درصدد هستیم در تمام مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور یک پژوهشگاه داشته باشیم هدف آرمانی ما این است هر مدرسه یک مدرسه پژوهنده و کارکرد آن پژوهش باشد.

وی درباره استفاده مجازی دانش‌آموزان از پژوهشسراها افزود: برای توسعه پژوهش در آموزش و پرورش در درجه اول نیازمند این هستیم که دانش‌آموزان با مفهوم پژوهش آشنا شوند، توانایی لازم را برای انجام پژوهش داشته باشند و بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری و طبقه بندی کنند، از معلومات خود به مجهولات پی ببرند و بتوانند آسیب شناسی کنند.

رویکرد مساله محور؛ در برنامه ریزی درسی برخی از پایه‌های درسی

حاجی میرزایی بیان کرد: این موضوع جز قابلیت‌هایی است که در برنامه درسی ما منظور شده است و رویکردی را امسال به صورت آزمایشی تحت عنوان رویکرد مساله محور پیگیری می‌کنیم که در برنامه ریزی درسی برخی از پایه‌های درسی باشد که انشااله انجام می‌شود.

در تمام مدارس هم در قالب برنامه ریزی درسی و هم در قالب فعالیت‌های فوق برنامه امر پژوهش با جدیت دنبال می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه در تمام مدارس هم در قالب برنامه ریزی درسی و هم در قالب فعالیت‌های فوق برنامه امر پژوهش با جدیت دنبال می‌شود، درباره برگزاری امتحانات نهایی در 3 پایه تحصیلی دبیرستان افزود: مدتی است کارشناسان ورزیده ما در آموزش و پرورش، وزارت علوم و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی موضوع برای برگزاری بهینه کنکور هستند به نحوی که دانش‌‌‌آموزان با اضطراب کمتری روبرو باشند و توانایی تفکیک و طبقه بندی مناسب تر آنان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهمی که همکاران در برگزاری آزمون 3 سال پیاپی داشتند این است که به نوعی بازتولید کنکور می شود اما در هرصورت تابع تصمیم گیری در آن جلسه هستیم تا مبنای عمل ما باشند.

کارکرد اصلی شاد آموزش است

حاجی میرزایی درباره ایجاد کانال‌های مختلف غیرآموزشی و غیراخلاقی در شبکه شاد بیان کرد: ممکن است برخی از کانال‌‌های سرگرمی ایجاد شده باشد که به محض شناسایی فعالیت آنان متوقف شد چراکه کارکرد اصلی شاد آموزش است تمام افرادی که بر روی این شبکه فعال هستند احراز هویت شدند.

تمام مدارس باید اطلس یادگیری داشته باشند

وزیر آموزش و پرورش درباره تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: ماموریت دادیم که تمام مدارس باید اطلس یادگیری و تمام دانش‌آموزان وضعیت تحصیلی مشخصی داشته باشند. همکاران من ضمن ارتباط با خانواده‌های دانش‌‌آموزان موظف هستند علت عدم حضور دانش‌‌آموزی را در مدرسه پیگیری کنند لذا بسیار جدی برای دورنماندن دانش‌آموزان از چرخه آموزش مصمم هستیم. حدود 140 هزار بازمانده از تحصیل داشته ایم که به محض اطلاع برای آموزش آنان اقدام کرده ایم.

وی درباره جایگاه علم و پژوهش در توسعه علم کشور بیان کرد: تمام افراد اهدافی را در طول زندگی دارند؛ حل مسائل و رسیدن به اهداف مستلزم توانایی است تا افراد بتوانند اطلاعات لازم را به دست بیاورد. توانایی پژوهشگری لازمه یک زندگی خوب و دستیابی به اهداف و حل پایدار مسائل است. آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین نهاد در راستای شکل گیری شخصیت افراد به این موضوع توجه دارد تا بتواند این ظرفیت را در دانش‌آموزان افزایش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار