امضای توافق نامه همکاری مشترک میان اداره کل آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در این توافق نامه از ظرفیت های دو سازمان در راستای اجرای برنامه های آموزشی _ مهارتی سوادآموزان گروه سنی 10 تا 49 سال استفاده می شود

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
امضای توافق نامه همکاری مشترک میان اداره کل آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی با اشاره به همکاری های گسترده آموزش و پرورش استان با دستگاههای اجرایی در قالب امضای تفاهمنامه های همکاری اظهار کرد: توافق نامه همکاری مشترک با اداره کل فنی و حرفه ای به منظور ترویج و سازمان دهی آموزش های کاربردی و مهارتی مورد نیاز جامعه با تکیه بر ماده 21 و بند 6 ماده 19 قانون برنامه پنجم توسعه و به استناد مصوبه 595 شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین بند 6 مصوبه سال 90 هیأت وزیران منعقد شده است.

وی با تأکید بر اجرای این توافق نامه در گروه سنی سوادآموزان 10 تا 49 سال خاطرنشان کرد: توسعه و ارتقای مهارت، ترویج فرهنگ مهارت آموزی، الگو سازی آموزش های کاربردی و شتاب بخشیدن به پایان بی سوادی و توانمندسازی سوادآموزان با مهارت آموزی از اهداف این توافق نامه همکاری مشترک است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر ضرورت اجرای توافق نامه مشترک بین آموزش و پرورش و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اظهار کرد: تأمین اعتبارات مورد نیاز متناسب با دوره های آموزشی، تأمین مربیان کارآمد جهت برگزاری دوره ها، نظارت بر اجرای دوره های آموزشی و تدوین طرح نیازسنجی آموزشی و مهارتی مخاطبان از تعهدات مشترک دو سازمان است.

رحمتی با اشاره به همکاری های خوب و گسترده با سازمان فنی و حرفه ای در سال های اخیر خاطرنشان کرد: برون سپاری برخی از فعالیت های آموزشی هنرستان ها یکی از مهم ترین محورهای این همکاری هاست که یقیناً برای هر دو دستگاه سودمند است.

سید محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان نیز در این آیین اظهار کرد: کیفیت و هدفمندی آموزش ها در سازمان فنی و حرفه ای بسیار مهم است و ضروری است که آموزش های مهارتی در هر گروه هدف به نتیجه قابل قبول منتهی شود.

وی با اشاره به لزوم تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد خاطرنشان کرد: در گروههای سنی دانش آموزی و آزاد با برنامه ریزی دقیق می توانیم با تربیت نیروی کار متخصص، نیاز به اشتغال واقعی را برطرف کنیم که این مهم نیازمند همگرایی بیشتر دستگاههاست.

گفتنی است مدت اعتبار این توافق نامه 3 سال است که در صورت توافق دو طرف قابل تمدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار