امضای توافقنامه همکاری میان معاونت سوادآموزی و اداره کل منابع‌طبیعی گیلان

رشت (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان گفت هم‌افزایی و گسترش همکاری در انجام فعالیت‌های مرتبط با حفظ، احیا و توسعه منابع‌طبیعی استان با رویکرد علمی، فرهنگی و ترویجی از اهداف این توافق‌نامه است.

کد مطلب: ۱۲۵۷۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
امضای توافقنامه همکاری میان معاونت سوادآموزی و اداره کل منابع‌طبیعی گیلان

به گزارش کارشناس ترویج سوادآموزی استان، سیروس محمدی با اشاره به اینکه سازمان نهضت سوادآموزی به عنوان یک سازمان فرهنگی، در کنار آموزش سواد در برنامه های مختلف فرهنگی نیز حضور فعال دارد، اظهار کرد: با توجه به جامعه هدف این حوزه ( 49-10 سال) و نقش پررنگ آنها در خانواده و جامعه، از مهم ترین برنامه های این سازمان، برگزاری برنامه هایی با محوریت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست است.

معاون سوادآموزی استان مواردی چون: استفاده از ظرفیت های طرفین در جهت ترویج فرهنگ صحیح حفظ و احیای منابع طبیعی و تبدیل آن به گفتمان در بین سوادآموزان، زمینه سازی برای آشنایی سوادآموزان با چالش های منابع طبیعی و محیط زیست کشور و همکاری در انجام فعالیت های حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی را از جمله موضوعاتی دانست که دو مجموعه به دنبال تحقق آن هستند.

علیجانپور مسئول آموزش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گفت: حفظ و نگهداشت منابع طبیعی نیازمند همت و همراهی همه آحاد مردم بوده؛ این اداره کل با عقد توافق نامه ها، در تلاش است نحوه همکاری دستگاه ها را به صورت هدفمند مشخص کند.

وی تعهدات این اداره کل را مواردی چون: تخصیص 500 اصله نهال جهت کاشت توسط سوادآموزان، ارائه خدمات مشاوره فنی و ترویجی به سوادآموزان برای برنامه کاشت نهال، حضور کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور مشارکت در اجرای فعالیت ها بر حسب نیاز و صدور کارت همیار طبیعت در قالب سامانه ملی همیاران طبیعت عنوان کرد.

گفتنی است مدت اجرای این توافق نامه همکاری به مدت سه سال بوده که در صورت رضایت دو طرف، قابل تمدید نیز خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار