آزادی پنجمین محکوم به قصاص در کاشان

کاشان (پانا) - رئیس اداره زندان کاشان اعلام کرد همزمان با سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص)، پنجمین فرد محکوم به قصاص در این شهرستان پیش از اجرای حکم توسط اولیای دم بخشیده شد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آزادی پنجمین محکوم به قصاص در کاشان

محسن محبوبی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: فرد محکوم یک بانوی 45 ساله افغان است که در سال 1388 اقدام به قتل یکی دیگر از اتباع افغانستان کرده بود که پس از دستگیری به زندان کاشان معرفی شد.

وی افزود: پرونده طی 11 سال گذشته، مورد پیگیری در مراجع قضایی قرار گرفته و منجر به صدور رای قصاص شده بود اما خانواده مقتول با وساطت انجمن حمایت از زندانیان و واحد مددکاری زندان کاشان، به شرط پرداخت دیه حاضر به بخشش شدند.

وی تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان کاشان با مشارکت نیکوکاران این شهر با پرداخت 700 میلیون ریال به صاحبان نفس، رضایت آن را کسب کرده و سرانجام این بانوی زندانی به زندگی دوباره برگشت.

وی تاکید کرد: سعی ما بر این است که نظام زندانبانی، یک نظام علمی و اسلامی باشد. بنابراین علاوه بر اصلاح و تربیت مددجویان برای بازگشت شرافتمندانه به جامعه، شاکیان را نیز به صلح و سازش محکومان غیر عمد دعوت می کنیم.

رئیس اداره زندان کاشان گفت: ارزش این بخشش‌ها زمانی است که به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و امیدواریم خانواده‌ها و ریش‌سفیدان برای بخشش‌ زندانیان غیرعمد بیش از پیش همکاری کنند.

محبوبی افزود: برای آنکه صلح و سازش به فرهنگ مردمی و فراگیر تبدیل شود،نیازمند تلاش صادقانه افکار عمومی به ویژه گروه‌های صلح و سازش و انجمن‌های مردم نهاد و هیئتهای مذهبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار